۹۰ درصد تخفیف در تعرفه تخلیه کالا‌های کانتینری در چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:تخلیه کالا‌های کانتینری در چابهار با ۹۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از کاهش تعرفه‌های بندری در سال ۹۷ خبر داد و افزود: تعرفه بندری تخلیه کالا‌های کانتینری در بندر چابهار، تا سقف ۹۰ درصد از تخفیف برخوردار می‌شود.

محمد راستاد افزود: در صورتی که خطوط کشتیرانی بزرگ موافقتنامه‌ای با بندر چابهار امضا کنند، هرگونه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، با تخفیف جدید اعمال می‌شود.

به گفته راستاد، اعمال تخفیف در بندر چابهار برای هزینه انبارداری کانتینر‌های خالی تا سقف ۷۵ درصد و هزینه توقف کشتی‌ها در کنار اسکله، تا ۸۰ درصد خواهد بود، هزینه یدک کش‌ها و کشتی‌های لایروبی در این بندر نیز تا ۶۰ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت سیاست کاهش تعرفه‌های خدمات بندری و انبارداری گفت: هر اپراتوری که در بنادر کشور در مدت یک سال، ۷۵ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کند، در هزینه هایش بین ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف داده می‌شود و اگر ۲۰ هزار کانتینر تخلیه و یا بارگیری کند، از تخفیف ۶۵ درصدی در هزینه‌های بندری برخوردار خواهد شد.

وی یادآور شد: در راستای اعمال کاهش تعرفه‌ها در ۳ سال آینده در بنادر کشور، هزینه توقف کشتی‌ها در کنار اسکله ۱۰.۵ درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: چنانچه شناور‌های تجاری کالا‌های خود را در بنادر کشور تخلیه و کالا‌های صادراتی و ترانزیتی را به سایر بنادر حمل کنند، از ۳۰ درصد تخفیف خدمات بندری برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/گ

تخفیف تعرفه تخلیه بار در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار