عبور موج ضعیفی از هوای ناپایدار در آسمان استان کردستان

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با عبور موجی ضعیف از سطح استان، ناپایدار‌های موقتی به شکل رشدو افزایش ابر، وزش باد، احتمال رگبار‌های پراکنده بخصوص در نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی بعداز ظهر امروز چهارشنبه، با عبور موجی ضعیف از سطح استان، ناپایدار‌های موقتی به شکل رشدو افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید و احتمال رگبار‌های پراکنده بخصوص در نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

حیدر‌ی افزود: روز پنجشنبه جوی نسبتا آرام و پایدار بر سطح استان حاکم خواهد بود. به دنبال آن بتدریج از بعدازظهر جمعه با ورودسامانه بارشی تا دوشنبه هفته آینده به تناوب رشد و افزایش ابر، وزش باد شدید و از اواخر وقت روز جمعه بتدریج از غرب استان شاهد شروع رگبار‌های پراکنده باران همراه با رعدوبرق و در بعضی از نقاط مستعد استان، احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی بیان کرد:بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای روز یکشنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

حیدری افزود:همچنین در روز‌های جمعه و شنبه شرایط تشکیل گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد که دیدافقی و کیفیت هوا کاهش خواهد یافت.

وی گفت: در روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز دما در طول روز افزایش می‌یابد.

در حال حاضر دمای هوای استان ۲۰ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/م

پیش بینی بارش باران درآسمان استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.