پیش‌بینی کاهش ناپایداری‌های هوا و افزایش دما برای آخر هفته اصفهان

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: از روز پنجشنبه به تدریج از ناپایداری‌های هوا در استان کاسته می شود و روند دما تا آخر هفته رو به افزایش و محسوس است.

حسن خدابخش درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بررسی نقشه‌های هواشناسی را بیانگر تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی طی امروز تا فردا بر روی استان  دانست و اظهار کرد: بر این اساس برای امروز در اکثر نقاط استان بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا بارش‌ها به ویژه در مناطق شمال غرب، شمال، شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت اما از روز پنجشنبه به تدریج از ناپایداری‌ها در استان کاسته خواهد شد و آسمانی صاف و آرام را شاهد خواهیم بود، با این حال اوایل هفته آینده سامانه ناپایدار جدیدی وارد استان می‌شود که با بارش باران و وزش باد همراه است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: امروز و فردا در برخی مناطق بارش تگرگ و در مناطق سردسیر استان بارش برف، ادامه خواهد داشت که در مناطق بارشی مه آلودگی و کاهش دید افقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص روند دمای هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوا امروز در اکثر نقاط استان 2 تا 4 درجه کاهش خواهد داشت، اما روند دما تا آخر هفته رو به افزایش و محسوس است. 

خدابخش درباره بیشینه و کمینه دما در اصفهان یادآور شد: دمای هوای بیشینه در اصفهان 17 درجه سانتی‌گراد و کمینه هوا به 7 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی به گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان اشاره کرد و بیان داشت: گرم‌ترین مناطق استان خور و بیابانک با 19 درجه سانتی‌گراد و چوپانان با 20 درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین قسمت، شهرستان بوئین میاندشت با دمای 4 درجه زیر صفر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به میزان بارش‌های روز گذشته در استان تصریح کرد: در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم، اما ورزنه با 3.8 میلی‌متر، نجف‌آباد با 3.5میلی‌متر، فرودگاه اصفهان با 1.2 میلی‌متر و شهر اصفهان با 0.8 میلی‌متر آمار بیشترین میزان بارش استان را به خود اختصاص دادند.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار