پایان زمامداری کاسترو‌ها در کوبا/ پارلمان کوبا تنها گزینه جانشینی رائول کاسترو را معرفی کرد

پارلمان کوبا برای نخستین‌بار از زمان انقلاب ۱۹۵۹، فردی خارج از خانواده کاسترو را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری این کشور معرفی کرد.

پایان زمامداری کاسترو‌ها در کوبا/پارلمان کوبا تنها گزینه جانشینی رائول کاسترو را معرفی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بیزنس اینسایدر، پارلمان کوبا برای نخستین‌بار از زمان انقلاب ۱۹۵۹، فردی خارج از خانواده کاسترو را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری این کشور معرفی کرد. اعضای پارلمان کوبا امروز (چهارشنبه)، میگوئل دیاز کانل، معاون اول رائول کاسترو، رئیس جمهور کنونی این کشور، را به عنوان تنها نامزد برای جانشینی او معرفی کردند. قرار است وی فردا به عنوان رئیس جمهور جدید معرفی شود. به این  ترتیب، دیاز کانل نخستین رهبر کوبا از زمان انقلاب سال 1959 خواهد بود که از نسل کاستروها نیست.

رائول کاستروی 86 ساله پس از 10 سال ریاست جمهوری کوبا، از مسند قدرت کناره گیری می کند و با پایان زمامداری نسل کاستروها در کوبا، دیاز کانل 57 ساله که در سال های پس از انقلاب این کشور متولد شده و طرفدار پیشرفت تکنولوژی است، قدرت را در دست خواهد گرفت.

بیزنس اینسایدر در ادامه می افزاید دیاز کانل در ابتدا رویه محتاطانه ای را در پیش خواهد گرفت و علی رغم اینکه نسل جوان این کشور خواستار توسعه است، تلاش خواهد کرد برای تحکیم قدرت خود پشتیبانی نسل محافظه کار کوبا را به دست آورد. همچنین بعید به نظر می رسد او ساختار حکومتی تک‌حزبی این کشور را به چالش بکشد.

این گزارش همچنین می افزاید پس از آنکه دیاز کانل عهده دار رهبری کوبا شود، رائول کاسترو و اعضای سالخورده باقی مانده از نسل انقلاب این کشور در حزب حاکم، همچنان بخشی از قدرت را (دست کم تا سال 2021 میلادی) در کوبا اختیار خواهند داست.
انتهای پیام/

معرفی رسمی معاون اول رائول کاسترو به عنوان گزینه جانشینی او

برچسب ها: آمریکا ، کوبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار