کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بهره‌گیری آموزش و پرورش از تجارب بین‌المللی در عرصه آموزش‌های مهارتی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از تبادل تجربیات با کشور‌های آلمان و اتریش در حوزه آموزش‌های مهارتی خبر داد.

بهره‌گیری آموزش و پرورش از تجارب بین‌المللی در عرصه آموزش‌های مهارتیغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توسعه روابط بین‌المللی ایران در عرصه آموزشی عنوان کرد: در نظر داریم در چارچوب برنامه‌های آموزشی از تجارب بین‌المللی استفاده کنیم و مذاکراتی با اتریش و آلمان را در دستور کار داریم تا از خلاقیت‌ها و دستاوردهای این کشورها بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: زمینه همکاری در حوزه فنی و حرفه ای، مهارت‌آموزی از جمله مهم‌ترین مواردی است که در توسعه روابط بین‌المللی به آن توجه می‌کنیم.

روند آموزشی و تحصیل اتباع خارجی در ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با نهادهای بین‌المللی در عرصه آموزشی وجود دارد، گفت: با یونسکو و آیسسکو ارتباط خوبی داریم و موارد لازم در زمینه آموزشی را از این طریق احصا خواهیم کرد.

وی به روند آموزشی و تحصیل اتباع خارجی در کشور هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی آمادگی داریم تا دانش‌آموزان اتباع خارجی را از نظر پوشش تحصیلی مورد توجه قرار دهیم و بر این اساس 460 هزار اتباع خارجی در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند؛ علاوه بر آن سازمان‌های مردم نهاد حمایت‌های قابل قبولی در این زمینه داشتند.

کریمی تصریح کرد: در تامین روند آموزشی کمک‌های بین‌المللی اندک بوده و بخش اعظم کار و تامین اعتبارات را ایران انجام داده است که امیدواریم مجامع بین المللی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند و تامین اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم در روند آموزش اتباع خارجی کیفیت بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.