۳ کشته بر اثر زمین لرزه در اندونزی

زمین لرزه در مرکز اندونزی دست کم سه کشته بر جا گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، زمین لرزه در مرکز اندونزی دست کم سه کشته برجا گذاشت و به بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب وارد کرد.

مقامات اندونزی اعلام کردند برای مناطق آسیب دیده ناشی از زمین لرزه دو هفته شرایط اضطراری اعلام کرده اند.

سازمان زمین شناسی اندونزی اعلام کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و چهاردهم ریشتر روز چهارشنبه در عمق چهار کیلومتری زمین در حدود پنجاه و دو کیلومتری شمال کبومن در استان جاوه رخ داد.

سارو پرامانا رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه جاوه اعلام کرد این زمین لرزه در بخش‌های زیادی از این استان احساس و سبب کشته شدن دو فرد سالخورده و یک پسر سیزده ساله شد که زیر آوار‌های ساختمان مانده بودند.

او افزود بیست و یک نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند و بیش از دو هزار و صد تن نیز به پناهگاه‌های موقت منتقل شده‌اند.

سوتوپو پوروو رئیس سازمان ملی مقابله با حوادث غیرمترقبه نیز گفت: این زمین لرزه سبب آسیب رسیدن به بیش از ۳۰۰  خانه، مدرسه و مسجد شد.

اندونزی به علت واقع شدن در منطقه اقیانوس آرام، کشوری زلزله خیز محسوب می‌شود. در سال دو هزار و چهار، زمین لرزه‌ای شدید در اقیانوس هند و سونامی سبب کشته شدن دویست و سی هزار نفر در ده‌ها کشور شد. بیشتر این تلفات مربوط به اندونزی بود.

انتهای پیام/

وقوع زمین لرزه در اندونزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار