برنی سندرز کمک‌های ناچیز بن سلمان به ساکنان غزه را به سخره گرفت

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا کمک‌های ناچیز ولیعهد عربستان سعودی را به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به سخره گرفت.

برنی سندرز کمک‌های ناچیز بن سلمان به ساکنان غزه را به سخره گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا، کمک‌های ناچیز محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به ساکنان نوار غزه به سخره گرفت.

سناتور برنی سندرز در این باره گفت: «ولیعهد سعودی که اخیرا به آمریکا سفر کرد، یک قایق تفریحی به ارزش نیم میلیارد دلار خریداری کرده است تنها به این دلیل که زیبا بوده است؛ و واقعا هم زیباست». وی افزود: «ولیعهد سعودی گرانترین خانه جهان را به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است، بله آن هم زیباست».

سندرز که در نشست سالانه سازمان «جی استریت» متعلق به یهودیان آمریکا سخن می‌گفت افزود: «ملک سلمان تنها ۵۰ میلیون دلار به آنروا برای کمک به فلسطینی‌ها در غزه ارائه کرده است که تنها ۱۰ درصد ارزش قایق تفریحی بن سلمان است».

سناتور ورمونت که با هیلاری کلینتون برای نامزدی حزب دموکرات در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا رقابت کرده بود، خطاب به سعودی‌ها و کشور‌های عرب منطقه گفت: شما باید حرف زدن صِرف از مشکلات ساکنان غزه را متوقف کنید و برای حل این مشکلات اقدام کنید.

سازمان مرکزی آمار فلسطین چند روز پیش اعلام کرده بود بیش از نیمی از ساکنان غزه در سال ۲۰۱۷ از فقر رنج برده اند. بر اساس این آمار، میزان فقر در غزه (که دو میلیون نفر جمعیت دارد) چهار برابر کرانه باختری (که دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد) است و فقر شدید نیز در این منطقه، شش برابر شده است.
انتهای پیام/

تمسخر ولیعهد سعودی توسط سناتور دموکرات آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار