سخنگوی اسبق وزارت خارجه؛

تسلیم خواسته‌های آمریکا به بهانه ماندنش در برجام نمی‌شویم/ ادامه مسیر فعلی از سوی اروپایی‌ها باعث بی‌حیثیت شدن آن‌ها می‌شود

تسلیم خواسته‌های آمریکا به بهانه ماندنش در برجام نمی‌شویم/ ادامه مسیر فعلی از سوی اروپایی‌ها باعث بی‌حیثیت شدن آن‌ها می‌شود به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی سابق وزارتخارجه درخصوص توافق طرف‌های غربی با آمریکا درخصوص اصلاح برجام گفت:طرف اروپایی در صورت پافشاری بر ادامه مسیر فعلی، حیثیت بین المللی و اعتبار جهانی خود را به راحتی قربانی زیاده طلبی و خیره سری طرف آمریکایی و شخص ترامپ خواهد کرد.

وی گفت:اروپاییان بخوبی از موضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی در باره برجام اطلاع دارند. ایران بار‌ها از زبان مسئولین خود اعلام کرده که توافق برجام قابل مذاکره مجددنیست و هیچ بند و نکته‌ای از آن قابل حذف و یا قابل اصلاح و تکمیل نیست.

حسینی مطرح کرد:کوچکترین تلاشی برای هر گونه تغییر در برجام در تعارض با توافق ۱+۵ و مغایر با تمامیت برجام است. متاسفانه خبر‌هایی که بعضا از تلاش مشترک سه کشور یادشده (فرانسه، انگلیس و آلمان) که در گروه ۱+۵ حضور داشته و در شکل گیری برجام نقش داشته‌اند به گوش می‌رسد مایوس کننده و نشان می‌دهد آنان برای راضی کردن طرف آمریکایی در حال برداشتن گام‌هایی هستند که نهایتا خود به نقض فاحش برجام می‌انجامد.

سخنگوی سابق وزارتخارجه با بیان اینکه این امر برای ایران غیرقابل پذیرش است؛ گفت: اروپا باید این نکات را جدی بگیرد که برای نگه داشتن آمریکا در برجام نمی‌توان تسلیم خواسته‌های ضدبرجامی آن شد؛ با نقض برجام نمی‌توان از آن محافظت کرد؛ برای باقی بودن یک توافق چندجانبه بین المللی نمی‌توان به طرف بدعهد آن مایل گشت و طرف متعهد آن را تحت فشار گذاشت.

حسینی یادآورشد:علاوه بر این، نکته بسیار مهمی که مثلث پاریس، لندن، برلین باید مورد توجه قرار دهند این که باقی ماندن آمریکا در برجام با رویه‌ای که تا کنون دنبال نموده و مفاد اساسی برجام (بویژه بند‌های ۲۶، ۲۸ و ۲۹) را بار‌ها نقض کرده نیز برای ایران قابل تحمل و پذیرش نیست چه رسد به آنکه فرصت تازه و بیشتری برای یاغیگری طرف آمریکایی فراهم نمایند.

سخنگوی سابق وزارتخارجه در پایان خاطرنشان کرد:براساس واقعیت‌های میدانی موجود و روند کنونی تلاش‌های این مثلث اروپایی، اعتقادی به این تحلیل که در صورت خروج آمریکا، اروپا طرف ایران را خواهد گرفت، ندارم. طرف اروپایی در صورت پافشاری بر ادامه مسیر فعلی، حیثیت بین المللی و اعتبار جهانی خود را به راحتی قربانی زیاده طلبی و خیره سری طرف آمریکایی و شخص ترامپ خواهد کرد و ناتوانی خود در دفاع از دیپلماسی چندجانبه و بین المللی را به نمایش خواهد گذاشت.

منبع:خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

ایران تسلیم خواسته های آمریکا نمی‌شود

برچسب ها: آمریکا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
درود بر مسئولان آگاه و شجاع ایران
آخرین اخبار