خداحافظی ونگر از آرسنال پس از 22 سال

سرمربی تیم فوتبال آرسنال انگلیس پس از 22 سال از جمع توپچی های لندن خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آرسن ونگر، سرمربی 63 ساله فرانسوی باشگاه آرسنال انگلیس که در 3-4 سال گذشته نتایج خوبی با این تیم نگرفته است ، پس از پایان فصل، از جمع توپچی ها جدا شود.

ونگر در سال 1996 پس از حضور یک ساله در ناگویای ژاپن با عقد قراردادی به آرسنال پیوست و قرار است تا چند هفته دیگر و پس از 22 سال از جمع سرخپوشان لندنی جدا شود. او بیش از 800 بازی روی نیمکت آرسنال نشست و 10 جام با این تیم کسب کرد و حالا رسانه های انگلیسی خبر از پایان حضورش در این تیم می دهند.

در بیانیه ونگر پس از اعلام خداحافظی از آرسنال آمده است:" پس از تصمیم گیری محافظه کارانه و بحث با باشگاه، تصمیم گرفتم که در پایان فصل از نیمکت آرسنال کنار بروم. افتخار می‌کنم که سال‌ها هدایت آرسنال را برعهده داشته و خاطرات زیادی دارم. با تمام تعهد و راستی در طی این سال‌ها برای آرسنال کار کردم. می‌خواهم از کادر فنی، بازیکنان، مدیران و هواداران که باعث شده اند، آرسنال باشگاه خاصی باشد، تشکر کنم. از هواداران خواهش می‌کنم در کنار تیم باشند تا به بهترین شکل ممکن فصل را به پایان برسانیم. از همه ی عاشقان باشگاه می‌خواهم که از ارزش‌های باشگاه دفاع کنند. همواره عاشق این تیم خواهم ماند."

ونگر در آرسنال، 3 قهرمانی لیگ انگلیس، 7 قهرمانی جام حذفی و 7 قهرمانی جام اتحادیه را دارد و آخرین قهرمانی توپچی ها در لیگ جزیره هم به سال 2004 بازمی گردد که آنها با پیرمرد فرانسوی توانستند به مقام اولی برسند. او همراه با آرسنال به فینال لیگ قهرمانان 2006 نیز رسید اما مقابل بارسلونا 2-1  شکست خورد و جام را از دست داد.

ونگر در 823 بازی که هدایت آرسنال را برعهده داشت، 473 پیروزی کسب کرد، 199 تساوی و 151 شکست، نتیجه تلاش آنها در دیگر دیدارها بوده است. او با کسب 7 عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس از این حیث رکورددار است و هیچ سرمربی در جزیره این تعداد قهرمانی در این رقابت ندارد. همچنین مربی فرانسوی در سال 4-2003 موفق شد آرسنال را بدون حتی کسب یک شکست قهرمانی لیگ برتر انگلیس کند که نکته جالبی در کارنامه او ست.

انتهای پیام/

آرسن ونگر از آرسنال خداحافظی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار