طلایی مطرح کرد؛

دیپلم و فوق دیپلم؛ میانگین تحصیلات مربیان پیش دبستانی

سرپرست اسبق پژوهشگاه آموزش و پرورش گفت: میانگین مدرک تحصیلی مربیان پیش دبستانی دیپلم و فوق دیپلم است.

دیپلم و فوق دیپلم؛ میانگین تحصیلات مربیان پیش دبستانیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم طلایی سرپرست اسبق پژوهشگاه آموزش و پرورش و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در برنامه پرسشگر درباره چالش های آموزش پیش دبستانی اظهار کرد: تمام هزینه کرد آموزش و پرورش ما در 12 سال دوره تحصیلی کمتر سرمایه گذاری کشورهای توسعه یافته در آموزش پیش دبستانی است.

وی درباره مدرک تحصیلی مربیان پیش دبستانی گفت: میانگین مدرک تحصیلی مربیان پیش از دبستان دیپلم و حداکثر فوق دیپلم است، زیرا میزان حقوق دریافتی آنها بین ۴۵۰تا ۶۰۰هزار تومان بر آورد شده است.

مشکلات مهم در عرصه آموزش پیش از دبستان

سرپرست اسبق پژوهشگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش به اندازه کافی درگیر آموزش اجباری بوده و از آموزش پیش از دبستان جا مانده است.

طلایی با اشاره به مشکلات مهم در عرصه آموزش پیش از دبستان تصریح کرد: تاکنون برنامه درسی مصوب برای آموزش صفر تا 6سال نداشته ایم؛ هر چند اقداماتی شروع شده اما هنوز به ثمر نرسیده است.

سرپرست اسبق پژوهشگاه آموزش و پرورش درباره اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی تولید محتوا و بهزیستی در حوزه اجرا وارد شود، یادآور شد: باید نهاد صادرکننده مجوز و تولیدکننده محتوا یکی باشد تا خلا در این زمینه نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار