رئیس­­­ مرکز توسعه نوغانداری خبر داد:

تعیین تعرفه ۲۶ درصدی برای واردات نخ ابریشم در سال ۹۷

داداش پور گفت: با پیگیری های مستمر وزارتخانه، تعرفه واردات نخ ابریشم با دو­پله صعود به ۲۶ درصد، افزایش یافته است.

تعیین تعرفه ۲۶ درصدی برای واردات نخ ابریشم در سال 97به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،­­ علی اصغر داداش پور، رئیس­­­ مرکز توسعه نوغانداری کشور اظهار کرد: در سال ۹۶ تعرفه واردات نخ ابریشم ۱۵ درصد بود و امسال با پیگیری های مستمر وزارتخانه این عدد با دو­پله صعود به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: کاهش تعرفه نخ ابریشم در سال های گذشته، مشکلاتی را به ویژه در زمینه صنایع ابریشم سنتی و صنعتی ایجاد کرده بود و با توجه به غیر فعال بودن چهار کارخانه ابریشم کشی و غیر فعال بودن دو سوم کارگاه های سنتی ابریشم کشی در کشور، ضرورت ایجاب می کرد که در مورد تعرفه نخ ابریشم، تجدید نظر شود.

داداش پور با بیان اینکه تعیین تعرفه مناسب پیله و نخ ابریشم یکی از عوامل موثر بر فرآیند احیا و توسعه نوغانداری محسوب می شود، گفت: تعرفه پیله ابریشم امسال­­­ ­همانند سال ۹۶، پنج درصد است.

رئیس­­­ مرکز توسعه نوغانداری کشور در خاتمه تصریح کرد: با ثابت بودن تعرفه واردات پیله ابریشم، اقبال تجار و واردکنندگان از واردات نخ ابریشم به واردات پیله ابریشم در راستای فعال شدن کارخانجات صنعتی و کارگاه های سنتی ابریشم کشی تغییر می یابد.

انتهای پیام/

تعرفه پیله ابریشم امسال­­­ ­همانند سال ۹۶، پنج درصد است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار