مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از کاوش‌ها در سایت باستانی ذلف آباد خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به ادامه کاوش‌ها در سایت باستانی ذلف آباد تا وصول تمامی شهر گفت: کاوش‌های این محوطه امسال هم ادامه خواهد داشت و به زودی کتابی بر مبنای گزارشات کاوش‌های صورت گرفته در محوطه تاریخی ذلف آباد تهیه و چاپ می‌شود.

حسینی با اشاره اینکه ساماندهی بخش‌های انجام شده سایت تاریخی ذلف آباد در دست انجام است افزود: به منظور جلوگیری از دست اندازی‌ها و کنترل تردد و ورود و خروج بازدیدکنندگان بخشی از این محوطه تاریخی از سال ۹۵ فنس کشی شده است.

وی اضافه کرد: شن ریزی مسیر‌های بازدیدگردشگران، تثبیت و مرمت بخش‌های مختلف حمام کاوش شده، کاهگل کشی بدنه دیوار‌های آسیب دیده، تثبیت اندود‌ها و تنور‌ها در فضای کاوش شده انجام گرفته و یا در حال انجام است.

تلاش جلوگیری از نفوذ آب به داخل سایت ذلف آباد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: تعویض ورق‌های گالوانیزه تعبیه شده برای سقف، بستن منافذ سقف و گونی گذاری دور ترانشه‌ها به منظور جلوگیری از ورود آب به فضا‌ها همگی انجام گرفته و یا در دست انجام است.

محوطه باستانی ذلف آباد از مهمترین محوطه‌های تاریخی استان مرکزی و سه فصل کاوش باستان شناسی در آن صورت گرفته است.

بر اساس کاوش‌های صورت گرفته محوطه ذلف آباد از قرن ۶ تا قرن ۱۳ هجری قمری محل سکونت بوده و به عنوان یکی از روستا‌های بزرگ منطقه فراهان در دوره ایلخانی، تیموری، صفوی و قاجار مطرح بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.