«نجیب الله خواجه عمری»، وزیر تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (شنبه 1 ثور) با منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزرای علوم ایران و افغانستان در تهرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «نجیب الله خواجه عمری»، وزیر تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (شنبه 1 ثور) با منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

نصور غلامی پس از این دیدار به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با وزیر امور تحصیلات عالی کشور دوست و برادر افغانستان در خصوص ادامه و توسعه همکاری‌های علمی میان دو کشور گفتگو کردیم که به زودی گروه‌های کاری موضوعات دوجانبه را پیگیری و عملیاتی خواهند کرد.

غلامی افزود: مهمترین موضوع مورد گفتگو در این دیدار، همکاری میان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان است که قرار شد این همکاری‌ها توسعه پیدا کند.

وی گفت: بخش مهمی از مباحث، نیز درباره آموزش و تربیت دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های ایران بود که این موضوع هم اکنون نیز وجود دارد و قرار شد توسعه پیدا کند.

غلامی افزود: همچنین قرار شد علاوه بر دانشجویان بورسیه، دانشجویانی که علاقه‌مند هستند خودشان به عنوان داوطلب برای تحصیل به جمهوری اسلامی ایران بیایند، زمینه‌های پژوهشی در دانشگاه‌های ایران برای آن‌ها فراهم شود.

وی گفت: درباره همکاری‌های تحقیقاتی میان دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه‌ها نیز در این دیدار تبادل نظر شد که امیدواریم این موضوع نیز تحقق پیدا کند.

غلامی افزود: همچنین اعلام آمادگی کردیم که دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و یا دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی را برای بعضی از استادان دانشگاه‌های افغانستان در مقطع دکتری برگزار کنیم.

وی گفت: همچنین در خصوص انتقال تجربیات پارک‌های علم و فناوری به همکاران دانشگاهی افغانستان اعلام آمادگی کردیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.