رئیس اداره بودجه و اعتبار معاونت درمان وزارت بهداشت:

پذیرش بدون قید و شرط مصدومان حوادث ترافیکی در بیمارستان‌ها

رضایی گفت: براساس قانون مصدومان سوانح ترافیکی، به صورت رایگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی پذیرش و درمان می‌شوند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس اداره بودجه و اعتبار معاونت درمان وزارت بهداشت، با بیان این که مصدومین سوانح و حوادث ترافیکی، رایگان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی پذیرش و درمان می‌شوند، گفت: مشکل وزارت بهداشت در این راستا این است که بیمه های تجاری مثل ایران، دانا، رازی، توسعه، پارسیان، معلم، دی، آرمان و البرز عمده بدهکاران وزارت بهداشت هستند که بیش از یکسال است بدهی خود را به وزارت بهداشت پرداخت نکرده اند.

رضایی ضمن بیان این مطلب، افزود: براساس بند " ب " ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۳۰ قانون الحاق که قانون دائمی کشور شد، کلیه مصدومان سوانح ترافیکی، رایگان در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی پذیرش و درمان می شوند.

بیمه‌های تجاری از مصدومان ترافیکی هزینه می‌گیرند

رضایی تاکید کرد: در همین راستا به لحاظ ایجاد نظم اجتماعی در بیمارستان ها، از بیمارستان ها درخواست کردیم مصدومین ترافیکی که مراجعه می کنند بدون اینکه چه شخصی مقصر حادثه است بیمه نامه را در پرونده مصدوم ضمیمه کنند و اگر فردی بیمه نامه نداشت بیمارستان او را بدون قید و شرط ، پذیرش و رایگان درمان کند و داشتن یا نداشتن بیمه نامه شخص ثالث ملاک پذیرش مصدوم حوادث ترافیکی در بیمارستان نیست.

وی در پایان گفت: علی رغم مطالبات وزارت بهداشت از بیمه های تجاری آنها پول ۱۰ درصد درمان مصدومین حوادث ترافیکی را از مردم دریافت کرده اند و معلوم نیست این پول را در چه محلی هزینه می کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار