انصاری فرد :بخش خصوصی در ورزش بدون پشتوانه دولتی موفق نخواهد بود

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: باشگاه هایی که از پشتوانه دولتی برخوردار هستند موفق تر از سایر باشگاه ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد حسین انصاری فرد مدیرعامل سابق پرسپولیس در گفت وگو با رادیو درباره وضعیت بخش خصوصی در ورزش گفت: ابتدا باید جایگاه بخش خصوصی را در جامعه و ورزش کشور بررسی کنیم. اگر بخش خصوصی پشتوانه دولتی نداشته باشد موفق نخواهد بود.در جامعه زندگی می کنیم که مراکز دولتی در موفقیت هر مجموعه‌ای نقش مهمی دارند. باشگاه هایی که از پشتوانه دولتی برخوردار هستند موفق می‌شوند و زمانی که این پشتوانه را از دست می دهند تا مرز متلاشی شدن پیش می روند. استقلال و پرسپولیس نیز از این حمایت برخوردار هستند اگر این حمایت‌ها برداشته شود این دو باشگاه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انصاری فرد ادامه داد: معتقدم حتی اگر افرادی برای کسب شهرت، منافع و یا اهداف تجاری پا به ورزش بگذارند،ایرادی ندارد. ساختار ورزش و فوتبال ضعیف است که اگر دخالت دولت در آن وجود نداشته باشد به موفقیت نمی‌رسد. در ساختار ضعیف سرمایه گذاری جواب نمی دهد و هیچ چیز مشخص نیست. تیم های خصوصی که هیچ ارتباطی با دولت ندارند دارای ساختاری ضعیف هستند.این تیم ها به دلیل نداشتن پشتوانه دولتی کنترل مسائل باشگاه را از دست می دهند.

کارشناس رسانه و ورزش تصریح کرد: اقتصاد دولتی حساب و کتاب ندارد. گفته می‌شود هفتاد میلیارد در باشگاه پرسپولیس کم شده است و میزان زیادی از مالیات این باشگاه پرداخت نشده است. این موضوعات برای مدتی ایجاد هیاهو می‌کنند اما سرانجام کسی متوجه نمی‌شود که چه اتفاقی می افتد. این نشان می دهد پرسپولیس پشتوانه قوی دولتی دارد و می‌تواند مشکلاتش را حل کنند.

انصاری فرد بیان کرد: در بحث طارمی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس مشکل با اعمال نفوذ دولتی از بالا حل شد. اگر چنین اتفاقی برای یک تیم خصوصی رخ می‌داد مطمئناً نابود می شد.

او در پایان گفت : حتی یک مورد باشگاه خصوصی در کشور وجود ندارد که مطابق با استانداردها به صورت پله پله موفقیت را طی کرده باشد و در سطح بین المللی مطرح شده باشد.

انتهای پیام/

اظهارات انصاری فرد درباره خصوصی سازی درورزش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار