مدیرعامل سابق باشگاه های سایپا و پیکان گفت: با وجود اقتصاد دولتی جایی برای بخش خصوصی در ورزش وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی دادرس مدیرعامل سابق باشگاه های سایپا و پیکان درگفت وگو با رادیو درباره حضور بخش خصوصی در ورزش گفت: قبل از حضور در ورزش باید با کشور و شرایط اقتصادی آن آشنا شد. 85 درصد از اقتصاد ایران دولتی است. این بدین معناست که پول در دستان دولت است. با این شرایط ورزش نمی‌تواند خودی نشان دهد. قوانین دست و پاگیر نیز جایی برای بخش خصوصی باقی نگذاشته است. بخش‌های دولتی روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند در حالی که قرار بود کوچک تر باشند. با این شرایط افرادی که عاشق هستند به ورزش ورود می کنند اما انتخاب درستی ندارند، نمی‌توانند تیم داری کنند و پول را به درستی خرج نمی ‌کنند.همین موضوع باعث دلسردی مالک و ناکامی تیم می‌شود. تا زمانی که تکلیف اقتصاد کشور مشخص نشود بخش خصوصی پا نمی گیرد.

دادرس اضافه کرد: دولت نمی‌خواهد اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس از دستش خارج شود به همین دلیل به خصوصی سازی این دو باشگاه تن نمی‌دهد.از زمانی که اقتصاد دولتی شد، پول از دست بخش خصوصی خارج شد و تیم های خصوصی نتوانستند با تیم های دولتی رقابت کنند.

او درباره ورود افراد مختلف به ورزش اظهارکرد: برخی از افرادی که پا به عرصه ورزش در بخش خصوصی می گذارند، شومن هستند و قصد دارند به شهرت برسند. باشگاه نفت تهران یکی از نمونه‌های این موضوع است. متاسفانه مدیرانی که بتوانند در بحران ها نقش آفرینی کنند بسیار کم هستند. چهارچوبی هم برای تیم داری در بخش خصوصی وجود ندارد. باید از تیم هایی که در لیگ حضور پیدا می کنند ضمانت گرفته شود تا در ادامه کار به کناره ‌گیری نکنند.

 

انتهای  پیام/

 

اظهارات دادرس درباره خصوصی سازی درورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار