رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر؛

راه اندازی کلینیک تخصص سرطان شناسی در اهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از راه اندازی کلینیک تخصص سرطان شناسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نیرپور در دیدار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان با امام جمعه اهر با اشاره به اینکه سلامتی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در جامعه ماست، گفت: توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن انسان سالم مفهومی ندارد و اگر بخواهیم در جامعه به توسعه پایدار دست یابیم حتماً باید انسان سالم را در نظر داشته باشیم.

وی، شعار هفته سلامت امسال را سلامتی برای همه در همه جا اعلام کرد و افزود: بنده و همکاران همانند سال‌های گذشته سعی داریم در ارائه خدمات مطلوب‌تر برای جامعه تحت پوشش که شامل ۱۶۰ هزار نفر می‌شود گام‌های بزرگی برداریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر بابیان اینکه در طول دو سال گذشته ۱۸ هزار مترمربع به فضای فیزیکی به مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان اهر افزوده شده است، گفت: همچنین در بخش درمانی نیز ۹ هزار مترمربع به فضای فیزیکی اضافه کرده ایم که برخی از پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر از پروژه‌ها نیز ماه‌های آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نیرپور تصریح کرد: خانه بهداشت روستای رواسجان و درمانگاه روستای نقدوز و سایر پروژه‌ها از جمله پروژه‌های بهداشتی و درمانی بوده که در ماه‌های آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با ذکر اینکه یکی از سه علل اصلی مرگ و میر در منطقه ارسباران، بیماری سرطان است، گفت: متأسفانه ۲۰ تا ۲۲ درصد مرگ و میر‌هایی که در منطقه ارسباران صورت می‌گیرد ناشی از بیماری سرطان است به طوری که سال گذشته ۹۰۰ نفر در منطقه فوتی داشتیم که از این تعداد ۴۶۰ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی، یک درصد مربوطه به تصادفات و مابقی ناشی از بیماری‌های سرطان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر اضافه کرد: در بین بیماری‌های سرطان، سرطان دستگاه گوارشی در منطقه ارسباران از درصد بالایی برخوردار است و بر همین اساس طی جلساتی که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد احداث کلینیک تخصصی سرطان شناسی در اهر جزو ضروریت‌ها برشمرده شد و حال که کلینیک تخصص سرطان شناسی اهر مراحل پایانی را طی می‌کند سعی می‌کنیم این پروژه را انقریباً افتتاح کنیم.

نیرپور با تأکید بر اینکه طی تعطیلات نوروزی امسال روزانه نزدیک به ۷۰۰ بیمار از اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر خدمات درمانی دریافت کرده اند، بیان داشت: همکاران اورژانس بیمارستان اهر بدون اینکه تعطیلات را در نظر بگیرند شبانه روز برای خدمات رسانی به بیماران تلاش کردند و در ضمن تمامی تلاش همکاران بر این است تا رضایت ارباب رجوع را جلب کنند.

وی ابراز داشت: این که گفته شود تا به حال توانسته ایم ۱۰۰ درصد رضایت مردم را از خدمات طرح تحول نظام سلامت کسب کنیم باید بگوییم این طور نیست بلکه هنوز فاصله زیادی داریم، اما این کار باعث نمی‌شود که از خدمات دهی مأیوس شویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در ادامه از تجهیز بیمارستان باقرالعلوم اهر به دستگاه سی تی اسکن خبر داد، گفت: در حال حاضر در آستانه خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان باقرالعلوم اهر هستیم و اکنون طراحی ساختمان این دستگاه در حال انجام بوده که تصمیم داریم بتوانیم این دستگاه را تا دهه فجر در بیمارستان تجهیز و راه اندازی کنیم.

نیرپور با اشاره به اینکه تا سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش در شهرستان اهر در طرح پزشک خانواده برای بار اول ویزیت شده اند، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده ۴.۵ درصد بیماری دیابتی در اهر شناسایی شده که شاید پیش از آن افراد مبتلا به بیماری دیابتی از بیماری خود اطلاعی نداشتند، اما پس از شناسایی تحت درمان قرارگرفته اند. 

 

انتهای پیام/ش

تجهیز بیمارستان باقرالعلوم اهر به دستگاه سی تی اسکن

برچسب ها: درمان ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار