مجید ابوالحسنی به عنوان رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قزوین انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان که با حضور دکتر جعفری ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشورمان و اعضاء مجمع برگزار شد؛ مجید ابوالحسنی با کسب حداکثر آرا و بعد از دو دور رای گیری به عنوان رئیس این هیات برای مدت ۴ سال انتخاب شد.

در ابتدای این مجمع؛ علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود:استان قزوین با توجه به تعدد روستا‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی و همچنین برگزاری جشنواره‌های ورزش روستایی در کشور باشد.

وی افزود: توسعه ترویج ورزش همگانی، زمینه شناسایی و پرورش استعداد‌های ورزشی، توسعه فضای ورزشی، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و فرصت و امکان ورزش کردن برای بانوان و ورزش خانوادگی از اهداف این خانه‌های ورزش روستایی است.

در ادامه، جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از اعتبار بسیار محدود در این فدراسیون گفت و افزود: منابع اعتباری بسیار محدودی در این زمینه وجود دارد، ولی باید از ظرفیت و توان دستگاه‌های مختلف نیز برای توسعه ورزش روستایی استفاده کرد.

جعفری ادامه داد: به بازی‌های بومی و محلی در سطح بین المللی نیز نگاه ویژه‌ای داریم و در همین زمینه به تازگی رییس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی قرقیزستان از نماینده ایران برای حضور در رقابت‌های این رشته در این کشور دعوت کرده است.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی همچنین گفت: باید برگزاری المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در دستور کار قرار گیرد تا به تمام معنا شاهد تحقق سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش روستایی باشیم.

وی با اشاره به انتخاب رییس جدید هیات ورزش‌های بومی و محلی استان قزوین، افزود: انتظار داریم کادر جدید این هیات با همکاری و هم افزایی برای رشد ورزش روستایی اقدام کند.

جعفری با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت بالایی در ورزش‌های روستایی و بومی و محلی دارد، افزود: قول می‌دهیم تمامی ظرفیت‌های فدراسیون را برای ارتقای ورزش‌های بومی و محلی استان به کار بگیریم تا این استان در ورزش روستایی به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/

 مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار