مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جشنواره دانش آموزی سفیران سلامت با هدف آموزش اصول خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی  در بین دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: ارتقای شاخص های سلامت جسمانی از طریق تغذیه سالم، آشنایی با آلاینده های زیست محیطی و حفظ محیط زیست از اهداف برگزاری این جشنواره دانش آموزی سفیران سلامت در خوزستان است.

وی با اشاره به راه یافتن 5 هزار اثر دانش آموزی استان به دبیرخانه افزود : تاکنون ۵ هزار اثر دانش آموزان به دبیرخانه استانی این جشنواره راه یافتند که از این تعداد ۲۱ اثر در مرحله استانی برگزیده خواهند شد و پس از داوری ۷ اثر به مرحله کشوری این جشنواره راه خواهند یافت.

تقی زاده بیان داشت: این جشنواره در قالب رشته های نقاشی، انشا، عکاسی و فیلم و عکس در طول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برگزار شد و دانش آموزان دوره ابتدایی در رشته های نقاشی، انشا و داستان نویسی با یکدیگر به رقابت پرداختند در حالی دانش آموزان دوره متوسطه در رشته عکاسی با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین مراقبین سلامت نیز در قالب رشته های فیلم و عکس آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: موضوعاتی مثل تغذیه سالم، آلاینده های زیست محیطی و بهداشت فردی مهم ترین محورهای برگزاری این جشنواره دانش آموزی در خوزستان هستند که رقابت ۵ هزار دانش آموز خوزستانی در قالب این محورها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی گفت: برگزاری جشنواره های این چنینی می تواند نقش به سزایی در ارتقای شاخص های سلامت دانش آموزان خوزستانی داشته باشد‌.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره سفیران سلامت پیش از ظهر سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۷ در محل سالن طلائیه ناحیه ۴ اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.