مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیرو‌های انتظامی و امنیتی شماری اشیای باستانی مربوط به دوره ساسانیان را درشهرستان دشتستان از قاچاقچیان کشف کرد.

اشیای ساسانی از قاچاقچیان در دشتستان کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده گفت: این اشیای باستانی شامل آتش‌دان، گوپال، هاون سنگی، سنگ آسیاب و جون سنگی است.

وی اظهار کرد: اشیای کشف شده توسط فردی در سایت دیوار در معرض فروش قرار گرفته بود که با پیگیری‌های انجام شده یگان حفاظت این اداره کل و همکاری نیروی انتظامی، نیرو‌های امنیتی این اشیا را کشف و به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دشتستان تحویل دادند.

امیرزاده با تاکید براینکه اشیای کشف شده از لحاظ فرهنگی و تاریخی دارای غنای منحصر به فرد و معرف هویت و تمدن این سرزمین است گفت: براساس قانون هر گونه خرید و فروش اشیای تاریخی و فرهنگی ممنوع است و براساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از مردم خواست تا از حفاری‌های غیر مجاز در محدوده‌های تاریخی و باستانی پرهیز و اشیای تاریخی فرهنگی کشف شده را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و شهرستان‌ها تحویل دهند.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ اثر تاریخی در استان بوشهر شناسایی شده است.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان دارای آثار مهم تاریخی و باستانی از دوره‌های مختلف و قطب میراث فرهنگی استان بوشهر است.

انتهای پیام/م

شماری اشیای باستانی مربوط به دوره ساسانیان را درشهرستان دشتستان از قاچاقچیان کشف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.