آسمان خراش‌هایی متحرک برای اسکان مردم در مناطق آسیب دیده+ تصاویر

طراحان با استفاده از هنر کاغذ و یا همان اوریگامی درصدد هستند یکی از بزرگترین مشکل‌ها در زمان بروز بلایای طبیعی در دنیا را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در حال پیاده سازی ایده ساخت آسمان خراش‌هایی متحرک  با استفاده از هنر اوریگامی به نام (Skyshelter.zip) هستند که می‌توانند به وسیله بالگرد جابه جا و به مکان مورد نظر مانند مناطق محروم دنیا یا بخش‌هایی که دچار فاجعه‌های طبیعی مانند سیل، آتش سوزی، زلزله یا سونامی شده اند منتقل شوند.


این ایده به تازگی در مسابقه‌ای به نام (Evolo) که از سال ۲۰۰۶ آغازشده و درآن چالش درباره ساخت آسمان خراش مطرح می‌شود مورد بررسی قرارگرفته است.
تحمل وزن ساختارآسمان خراش با استفاده از یک بالون هلیومی بزرگ انجام می‌شود و به طور کلی آسمان خراش داخل یک بالون بزرگ قراردارد که ارتفاع و وزن آن را کنترل می‌کند و ظاهری فشرده در زمان حمل به وسیله بالگرد دارد و در محل نصب بازگشایی می‌شود و ارتفاع پیدا می‌کند.


طرح منحصربه فرد آسمان خراش متحرک به وسیله گروهی از معماران لهستانی مطرح شده است و بالگرد می‌تواند آن را به مقصد مورد نظر انتقال دهد.
این طرح برنده مسابقه سالانه (Evolo) از بین ۵۲۵ طرح مشابه شده است.
ازجمله دیگر طرح‌های برتر دراین مسابقه ریه شهری مشهور به (sequester)، برجی است که کربن هوا را می‌گیرد و ازآن برای تولید انرژی استفاده می‌کند وبه این ترتیب هوای شهری را تصفیه می‌کند.
صفحه‌های مورد استفاده دراین آسمان خراش سبک وزن با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی تولید و با استفاده از هنر مهندسی اوریگامی به همدیگر متصل می‌شوند.


طراحان این آسمان خراش هدف ارائه این ایده را کمک رسانی و امکان تولید مسکن موقت، اما مستحکم در زمان بروز فاجعه‌های طبیعی اعلام کرده اند که می‌تواند به آسانی حتی در زمین‌هایی با خاک ناپایدار نصب شود.
این آسمان خراش به طور متوسط ۳۰ برابر فضای کمتری  نسبت به نصب چادر و اسکان موقت زمینی نیاز دارد و از این لحاظ کمک بزرگی به نیرو‌های امدادی خواهد بود.


بسته به میزان گاز هلیوم تزریقی به آسمان خراش تعداد طبقه‌های آن قابل کنترل است.
کارشناسان امیدوار هستند با اجرایی شدن طرح ساخت این آسمان خراش از میزان خسارت‌ها در زمان بروز بلایای طبیعی کاسته و اسکان اهالی و نیز مراقبت از سلامت و اموال آن‌ها بهتر انجام شود.
منبع:Dailyamil
انتهای پیام/

آسمان خراش‌هایی فوق پیشرفته و متحرک برای نصب در مناطق آسیب دیده دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار