استفاده از رُبات‌ها در صنعت ساختمان‌سازی ژاپن

شرکت عظیم ساختمانی «شیمیزو» ژاپن ربات‌هایی ساخته است که از قابلیت جوشکاری، بلند کردن اجسام و باز و بسته کردن پیچ‌ها و اتصالات در پروژه‌های ساختمانی برخوردار هستند.

استفاده از رُبات‌ها در صنعت ساختمان‌سازی ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت عظیم ساختمانی «شیمیزو» ژاپن ربات‌هایی ساخته است که از قابلیت جوشکاری، بلند کردن اجسام و باز و بسته کردن پیچ ها و اتصالات در پروژه های ساختمانی برخوردار هستند.

شیمیزو روز دوشنبه ربات هایی را به نمایش گذاشت که می توانند انواع مختلف بارها را از زمین بلند و سوار بر آسانسور کند.

بنابر اعلام شیمیزو، ربات های ویژه این شرکت با توانایی حرکت بازوهای خود در جهت های مختلف، از اواخر امسال در طرح های عمرانی گوناگون به کار گرفته خواهند شد. البته قرار است این ربات ها در شیفت های شب به کار گرفته شوند که از لحاظ ایمنی امن تر و تعداد نیروها در محل کار کمتر است.

این شرکت اعلام کرد اکثر کارهای ساختمانی چنان نیازمند دقت و پیچده هستند که ربات ها تنها می توانند حدود یک درصد کارها را انجام دهند.

ژاپن در حال حاضر در دوره رونق فعالیت های ساختمانی و عمرانی قرار دارد اما از نیروی کار کافی برای پر کردن فرصت های شغلی برخوردار نیست. این مشکل در بسیاری دیگر از کشورها از جمله آمریکا نیز مشهود است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار