به مناسبت هفته سلامت؛

راه اندازی دانشگاه نسل سوم مجازی در زاهدان

به مناسبت هفته سلامت دانشگاه نسل سوم مجازی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شد.

دکتر هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: به مناسبت هفته سلامت و با هدف دسترسی آسان سالمندان استان به برنامه‌های آموزشی سلامت دانشگاه نسل سوم مجازی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شد. 

وی افزود: یکی از مولفه‌های مهم ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی کردن سلامت است که لازمه آن افزایش مشارکت مردمی و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: خودمراقبتی یکی از برنامه‌های مهم واهداف طرح تحول سلامت است که مردم با اصلاح سبک زندگی، ورزش وتحرک کافی، پرهیز از دخانیات از سلامتی خودشان مواظبت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در دو دهه قبل بیماری‌های واگیر مشکل عمده نظام سلامت بود، ولی در حال حاضر کنترل شده و کاهش یافته است، ولی در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر و مربوط به سبک زندگی مشکل عمده نظام سلامت است.

وی ضمن استقبال از برنامه‌های دانشگاه نسل سوم خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های سالمندان باعث ارتقای سلامت روحی و روانی افراد می‌گردد و کمک خواهد کرد زمینه‌های نشاط روحی برای این قشر در سنین سالمندی فراهم گردد.

دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه گفت: با هدف ارتقای عزت و سلامت سالمندان و به منظور ترویج فرهنگ آموزشی سلامت به همه سالمندان و بازنشسته‌ها و تسهیل در فراگیری برنامه‌های سلامت در شهرستان‌ها بعد از چند دوره از برگزاری نسل سوم، دانشگاه نسل سوم مجازی در سرتاسر استان راه اندازی گردیده است تا همه سالمندان وبازنشستگان از طریق فضای مجازی متمرکز اطلاعات سلامت را فراگیرند وبرای داشتن زندگی سالمتر برنامه ریزی نمایند.

انتهای پیام/گ

دانشگاه نسل سوم مجازی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار