نوبخت در حاشیه بازدید از مسابقات قرآن کریم:

عربستان با هیچ یک از آیات قرآن نمی تواند جنایات خود را توجیه کند

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت گفت:این تاسف بار است، کشوری مثل عربستان که مهد و مستر اسلام بوده و دایه مسلمانی دارد، چنین جنایات بی رحمانه‌ای را انجام می‌دهد.

ببه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور مصلی تهران از بخش های مختلف سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر رویداد قرآنی در وحدت و همبستگی بین ملت ها و دولت ها، گفت: ما امروز بیش از هر زمان به وحدت و همبستگی بین ملت ها و دولت ها چه در داخل و چه در روابط با کشورهای اسلامی نیازمند هستیم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از جنایت های عربستان، بیان کرد: این تاسف بار است که کشوری مثل عربستان که مهد و مستر اسلام بوده و دایه مسلمانی دارد، چنین جنایات بی رحمانه ای را انجام می دهد و ما می بینیم که هواپیماهایش انسانها بی دفاع را اینگونه قتل عام می کند. در تصاویر منتشر شده، صحنه دردناکی بود که کودکی در کنارش مادرش زیر آوار قرار گرفته بود و از او جدا نمی شد، واقعا عربستان چگونه باید پاسخگو آنها باشد؟

معاون رئیس جمهور افزود: درواقع به جای اینکه عربستان به کمک کشوری مثل ایران بیاید، با کشور اسرائیل متحد و به کشور آمریکا شیطان بزرگ که بدون تردید دستش به خون بی‌گناهان آغشته شده، پناه می برد. اینجاست که آدم از خودش می پرسد آیا در این زمان نیاز به وحدت بین کشورهای جهان اسلام نداریم؟

نوبخت با اشاره به آیات نورانی قرآن درخصوص وحدت و همدلی بین اقوام و ملت ها، اظهار کرد: ما اگر به قرآن بازگردیم. با هیچ یک از آیات قرآن، آنچه که داعش امروز با نام اسلام و قرآن بر سر مردم و انسانیت می آورد، را نمی توان توجیه کرد، او چهره ای کریه و زشت را از اسلام به کشورهای جهان معرفی می کند و از آن سوی کشور عربستان با هیچ یک از آیات قرآن نمی تواند بگوید که با این آیه مردم بی دفاع یمن را قتل عام کرده است. به همین دلیل است که ما نیازمند وحدت هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: قرآن ضمن اینکه به وحدت توسعه می کند، در ادامه پس از اشاره به صلح، می گوید؛ اگر دیدید یک قومی به قوم دیگر ظلم می کند، بر حق بمانید تا او نیز به حق بازگردد. بنابراین ما نسبت به عربستان و سایر کشورهای اسلامی و عربی انتظار داریم که به جای پیوستن به اسرائیل و آمریکا، از کشور مسلمان ایران حمایت کنند و اگر حتی حمایت هم نمی کنند لااقل به این کشور خیانت هم نکنند.

گفتنی است؛ ایران  در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  میزبان بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی از ۸۴ کشور جهان در بخش آقایان، بانوان، روشندلان و طلاب علوم دینی است تا پس از ۵ روز رقابت قرآنی نفرات برتر بخش‌های مختلف این مسابقات مشخص شود. 
 
این مسابقات در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از31 فروردین تا 5 اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقات ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار