رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: تاکنون گزارش مشخصی از واگذاری اموال مازاد بانک‌ها از سوی بانک‌ مرکزی ارائه نشده است.

تاکنون گزارش مشخصی درباره واگذاری اموال مازاد بانک‌ها ارائه نشده است/ بانک مرکزی در این زمینه قصور کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی واگذاری اموال مازاد بانک‌ها، اظهارکرد: در وهله اول باید انتقاد خود از عدم حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی این موضوع را بیان کنم و همچنین معاون ارزی وی هم در این جلسات حضور نیافته است.

وی با بیان اینکه امروز و با گذشت 4 سال از تصویب واگذاری قانون مربوط به واگذاری اموال بانک‌ها هنوز این مسئله تعیین تکیف نشده است، گفت: تاکنون هیچ گزارش مشخصی درباره این واگذاری‌ها از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی به ما ارائه نشده است.

پورابراهیمی تصریح کرد:‌ جای تعجب است که با گذشت 4 سال از تصویب این قانون گفته می‌شود که هنوز 18 از موسسه و بانک حسابرسی‌هایشان انجام نشده است و بانک مرکزی در این زمینه قصور کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه رئیس بانک مرکزی باید از روز اول می‌گفت که چگونه می‌خواهد این قانون را اجرا کند، اظهار کرد:‌ جای تعجب است که بعد از سه سال تازه می‌گویند که قرار است زیر ساخت‌های فناوری این قانون اجرا شود و این مسائل حاکی از کوتاهی بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد:‌ بانک مرکزی مکلف است عملکرد بانکی و غیربانکی را از هم تشخیص دهد اما در گزارش ارائه شده امروز از سوی وزیر اقتصاد این موضوع وجود ندارد و بانک‌ها هم اطلاعاتی را در این باره وارد نکرده‌اند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه هم اکنون 40 درصد اطلاعات بانک‌ها درباره تمایل به عملکردهای بانکی و غیربانکی‌شان مورد تأیید است، گفت: با این شرایط اظهارنظر درباره واگذاری‌ها و غیرواگذاری‌ها نامفهوم می‌شود و درباره واگذاری مالکیت‌های دولتی با رعایت اصل 44 هم هنوز اطلاعاتی در اختیار ما قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی درباره بیان کرد:‌ درباره مانده سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها که در مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید به آن اشاره شده است، هیچ گزارشی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی باید گزارش دهد که از زمان تعیین نرخ 28 درصد آیا مالیات مازادی از مجموعه‌ها اخذ شده است یا خیر.

پورابراهیمی گفت: تاکنون هیچ گزارش مشخصی درباره واگذاری اموال مازاد بانک‌ها از سوی وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی ارائه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار