معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی؛

بانکها در پرداخت تسهیلات رونق تولید مشارکت کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از بانک های استان خواست به نسبت حجم منابعی که در اختیار دارند در پرداخت تسهیلات رونق تولید مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، گفت: از بانک های استان انتظار می رود به نسبت حجم منابعی که در اختیار دارند در پرداخت تسهیلات رونق تولید مشارکت کنند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد تعدادی از بانک های استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، افزود: برخی از بانک های استان بویژه بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق تولید، عملکرد مناسبی نداشته اند که انتظار داریم در سالجاری نسبت به جبران این موضوع اقدام کنند.

معاون استاندار همچنین در خصوص پیگیری رفع برخی موانع و محدودیت های بانک های استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید قول مساعد داد و گفت: این موضوع را طی مکاتبه ای با امضای استاندار محترم از تهران پیگیری می کنیم.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان استان باید برای رونق و توسعه استان تلاش کنند، افزود: استفاده و جذب منابع ملی برای توسعه منطقه ای از جمله مواردی است که مدیران استان باید آن را پیگیری کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت روند تسهیلات رونق تولید در استان ارائه کرد.

اسکندری گفت: هدفگذاری استانی رونق تولید در سال 96، احیای 630 طرح و واحد با 9 هزار میلیارد ریال اعتبار بود که از این تعداد (با احتساب موارد غیرقابل ثبت در سامانه)، به 567 طرح و واحد مبلغی بالغ بر 6755 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

وی درصد تحقق برش استانی در سال 96 بر اساس آمار ثبت شده در پرداخت های سامانه بهین یاب را نیز اعلام کرد و گفت: بر این اساس، به 345 طرح و واحد، مجموعا 4633 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال 96 پرداخت شد.

انتهای پیام/ح

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید  آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.