معاون فرماندار دامغان خبر داد:

خسارت 20 میلیارد تومانی سیل و بارندگی در دامغان

معاون امور عمرانی فرماندار دامغان گفت: بارش باران و سیل در شهرستان دامغان به تاسیسات زیربنایی خسارت 20 میلیاردی وارد کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن طباطباییان معاون امور عمرانی فرماندار دامغان گفت : برودت هوا و سرمازدگی در این ایام به ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، ۳۵ هکتار از محصولات جالیزی و ۶۵۰ هکتار باغ پسته شهرستان شامل مناطق دیباج، کلاته، امیریه، جنوب و شرق دامغان خسارت وارد کرد.

وی افزود: بر اساس برآورد اولیه از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، میزان خسارت سرمازدگی بیش از ۱۶ میلیارد تومان بوده که مراتب به ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان اعلام شده است.متأسفانه از ۱۷ هزار هکتار باغات شهرستان، تنها دو هزار هکتار در مقابل حوادث بیمه هستند در حالی که کشاورزان و باغداران برای جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه باید باغات و مزارع خود را بیمه کنند.

طباطباییان تصریح کرد : در سال زراعی جاری ، میزان بارش در دامغان ۵۰ میلی‌متر، و دیباج ۸۶ میلی‌متر بوده است و بارش باران در اواخر ماه فروردینسال جاری علاوه بر پرآب شدن بندهای خاکی و تورکینست ها باعث شد ۶۰ هزار متر مکعب آب سد خاکی شهید شاهچراغی دامغان نیز افزایش پیدا کند که جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام / گ

جزییات خسارت سیل به شهرستان دامغان

 

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.