فغانپور: قوانین وارداتی و حمایت از کالای ایرانی باعث شد با آدیداس قرارداد اسپانسرینگ نبندیم

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: قوانین وارداتی و حمایت از کالای ایرانی سبب شد با آدیداس قرارداد اسپانسرینگ نبندیم، اما هدفمان برای استفاده از نشان تجاری معتبر در جام جهانی محقق شد.

صفی الله فغانپور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال بیان کرد: این بحث را باید از علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون پیگیری کنید، اما تا جایی که من اطلاع دارم وضعیت مالی فدراسیون فوتبال مناسب نیست. تیم ملی در سال جام جهانی حضور دارد و هزینه برگزاری بازی‌های دوستانه زیاد است.

فغانپور: قوانین وارداتی و حمایت از کالای ایرانی باعث شد با آدیداس قرارداد اسپانسرینگ نبندیم

او در مورد پرداخت پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی از سوی فیفا بیان کرد: باید از فیفا این موضوع را بپرسید، اما با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، فیفا مرحله به مرحله این پول را برای فدراسیون فوتبال واریز می‌کند. تاکنون حدود هفت تا هشت هزار دلار به حساب فدراسیون واریز کرده است، اما امور مالی یا بین الملل فدراسیون بیشتر در جریان پرداخت پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی است.

فغانپور درباره حواشی مربوط به قرارداد فدراسیون فوتبال با آدیداس گفت: طبیعی است که آدیداس در هر قراردادی دنبال منافع خودش است و فدراسیون فوتبال هم می‌خواهد قراردادهایش را در شرایطی خوب و عالی تنظیم کند. با این وجود بحث حمایت از کالا‌های داخلی و اجناس وارداتی مشکلاتی را برای فدراسیون برای عقد قرارداد اسپانسرینگ با آدیداس به وجود آورد. در حال حاضر جنس‌هایی که از نشان های تجاری مختلف به ایران می‌آید، قاچاق است یا اینکه اجناس ایرانی با آرم شرکت‌های داخلی در کشورمان تولید می‌شود.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا پس از دیدار ایران با ازبکستان فرصت کافی برای طراحی لباس تیم ملی وجود نداشت، گفت: هفت تا هشت ماه پس از آن بازی مشغول بررسی این موضوع بودیم که آیا می‌توانیم به صورت اسپانسری با آدیداس قرارداد ببندیم یا خیر. این زمان برای تفاهم با آدیداس برای عقد قرارداد اسپانسرینگ مصرف شد و به همین دلیل فرصت طراحی لباس از بین رفت.

فغانپور: قوانین وارداتی و حمایت از کالای ایرانی باعث شد با آدیداس قرارداد اسپانسرینگ نبندیم

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال افزود: نخستین مشکل ما اینست که تمی توانستیم لباس‌های آدیداس را به صورت انبوه وارد ایران کنیم. طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری نمی‌توانیم در سال حمایت از کالای ایرانی اجناس خارجی را به صورت انبوه وارد ایران کنیم. خداراشکر با وجود این مسائل هدف ما از اینکه در جام جهانی با لباس یک نشان تجاری معتبر به میدان برویم محقق شد. البته برخی می‌گویند شرایطی که فدراسیون با آدیداس به توافق رسیده مانند اینست که از فروشگاه‌ها لباس بخرد. نظر این افراد محترم، اما اگر پیشنهاد بهتری دارند، ارائه دهند تا از آن استفاده کنیم.

فغانپور درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال از همان ابتدا برای تامین البسه تیم ملی سراغ تولیدات داخلی نرفت، گفت: سرمربی و کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد داشتند برای جام جهانی باید از تولیدی‌های آدیداس که کیفیت مشخصی دارد، استفاده کنیم. متاسفانه تولیدی‌های داخلی، فناوری آدیداس را ندارند.

فغانپور: قوانین وارداتی و حمایت از کالای ایرانی باعث شد با آدیداس قرارداد اسپانسرینگ نبندیم

او درباره اینکه با توجه به درخواست فدراسیون فوتبال از تولید کنندگان داخلی برای تولید لباس تیم ملی پس از جام ملت‌های آسیا، آیا پیشنهادی به فدراسیون ارائه شده است یا خیر، اظهار داشت: کمیته بازاریابی و حقوقی فدراسیون طبق نظر مهدی تاج مشغول بررسی نشان های تجاری مختلف ایرانی هستند. بدون شک درصورتی که آن‌ها بتوانند کیفیت لباس هایشان را بالاتر ببرند پس از جام ملت‌های آسیا از تولیدات یک نشان تجاری ایرانی استفاده می‌کنیم.

او درمورد استفاده سرمربی تیم ملی از اجناس متفاوت از آدیداس گفت: اطلاع خاصی درباره این موضوع ندارم، اما به صورت کلی احتمال دارد بازیکنان یا کادرفنی تیم ملی از تولیدات نشان تجاری متفاوت با تولیدکننده لباس‌های این تیم استفاده کنند. مانعی دراین باره وجود ندارد.

او درباره دلایل حذف یوز ایرانی از روی پیراهن تیم ملی بیان کرد: اگر بخواهم واضح و شفاف درباره حذف یوز حرف بزنم باید بگویم دلایل فنی و محدود بودن فرصت طراحی لباس برای آدیداس در این امر تاثیر گذاشت. آدیداس برای ایجاد طراحی جدید بین پنج تا هفت ماه فرصت زمان نیاز داشت.

فغانپور: قوانین وارداتی و حمایت از کالای ایرانی باعث شد با آدیداس قرارداد اسپانسرینگ نبندیم

انتهای پیام/

اظهارات فغانپور درباره عقد قرارداد فدراسیون با آدیداس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار