نوبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصل و هدف توسعه ایران باید بر محور فرهنگ قرآنی باشد

سخنگوی دولت گفت: اصل و زیربنای توسعه ایران، فرهنگ قرآنی است که باید بیش از پیش کشور را با این مبنا سازگار کنیم.

محمد باقر نوبخت سخنگوی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، در خصوص تاثیر و تنظیم مضامین و برنامه‌های دولت گفت: از نظر دولت که مجری نظام است، ما نباید تفاوت بین جمهوری اسلامی ایران  با دیگر کشورهایی که حتی عنوان اسلامی دارد را فراموش کنیم. چرا که قانون اساسی ما بر پایه قرآن تهیه شده است و ما باید چنین رخدادهای قرآنی در کشور را مورد تکریم قرار بدهیم.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به جایگاه و مقام قرآن در کشور بیان کرد: قرآن در کشور ما فقط به عنوان یک کتاب مقدس، یا کتابی که باید تقدیس و تکریم شود، نیست بلکه قرآن این کتاب الهی منشور حکم‍رانی ماست و در همین راستا ما اعتقاد داریم که بیش از پیش باید فرهنگ، آداب و آموزه های قرآنی را مبنای عمل خود در تمام حوزه های کشور قرار دهیم.

نوبخت افزود: جای تاسف دارد، از اینکه می‌بینیم با وجود مباحث و منشور قرآنی، باز به راحتی دروغ می‌گوییم، تهمت می‌زنیم و حقوق یکدیگر را مخدوش می‌کنیم،این در حالی است که ما در سوره حجرات آیات و توصیه‌های زیادی در رابطه با غیبت، ظن و گمان نسبت به برادر ایمانی خود داریم.  از این جهت ما بیش از هر زمان و هر مکان در جمهوری اسلامی ایران نیازمندیم تا آموزه‌های قرآنی و وحیانی را در مبنا و دستور کار قرار دهیم، تا در آن صورت بتوانیم خوشبخت و سعادتمند شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه اصلی جمهوری اسلامی ایران با ارکان‌های توسعه اقتصادی، علمی و مباحث سیاسی شکل می‌گیرد، آنچه به عنوان زیربنای توسعه، اصل و هدف توسعه تلقی می‌شود، فرهنگ است که ما در کشورمان فرهنگ قرآنی داریم و باید مبتنی بر فرهنگ قرآنی بیش از پیش کشور را سازگار کنیم.

انتهای پیام/

صحبت های مهم سخنگوی دولت درباره لزوم توسعه فرهنگ قرآنی

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار