عیسی فرهادی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تعامل مردم و مسئولان به نتیجه خواهد رسید

فرماندار تهران گفت: برای بهبود در ساماندهی شهروندان تهرانی در معرض آسیب های اجتماعی ، NGO ها و خیرین راهکار ارایه دهند.

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، عیسی فرهادی ضمن اشاره به فعالیت سمن ها برای کاهش مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی گفت: مقوله ولگردی، تکدی گری و کودکان کار و خیابان و سایر آسیب ها با تعامل مردم، NGO ها و مسوولان به شیوه ای کارآمدتر به نتیجه خواهد رسید. همین دلیل، هم افزایی و همکاری همه جانبه شهروندان و سازمان های مردم نهاد با دولت ضروری است.

فرهادی به افزایش سلامت روحی و روانی در آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای مصونیت از آسیب های اجتماعی، علاوه بر وضعیت جسمانی مددجویان باید بصورت ویژه به وضعیت روحی و روان شناختی آن ها رسیدگی شود .

فرماندار تهران، آموزش و پرورش را نهاد تربیتی عنوان کرد که سهم عمده ای در افزایش آگاهی افراد دارد و افزود: این نهاد باید نقش علم آموزی خود را ایفا نموده و کودکان را با مهارت های اولیه زندگی اجتماعی و پیشگیری از آسیب آشنا نماید.

وی همچنین کمیته امداد، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای ، اداره اتباع، وزارت بهداشت، دادگستری، ثبت احوال، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، هلال احمر و سایر دستگاه های مرتبط را به عنوان ارگان های ذی صلاح و مهم قلمداد نمود و خواستار همکاری و تعامل این دستگاه ها شد.

گفتنی است؛ این جلسه به عنوان اولین جلسه مجتمع فوریت های اجتماعی، در راستای مصوبات نشست های مستمر شورای اجتماعی کشور با موضوع ساماندهی متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی تهران به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و همچنین تبیین نقش و تکالیف هر یک از دستگاه ها و سازمان های مرتبط با ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و با مشارکت استانداری و فرمانداری تهران در تالار اجتماعات فرمانداری تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار