یونیسف اعلام کرد: زمستان بی برف و خشکسال گذشته، ۲۲ ولایت افغانستان را متاثر از خشکسالی کرده و اکنون زندگی یک میلیون نفر را تهدید می‌کند.

یونیسف: 22 ولایت افغانستان در معرض تهدید خشکسالی قرار دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که کمبود بارش در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال جاری میلادی منجر به نداشتن مصونیت غذایی و کمبود آب شده که در نتیجه ۵۰۰ هزار کودک افغانستان را متاثر کرده است.

در گزارش تازه این سازمان آمده است که زمستان بی برف و خشکسال گذشته، ۲۲ ولایت افغانستان را متاثر از خشکسالی کرده و اکنون زندگی یک میلیون نفر را تهدید می‌کند و دو میلیون افغان دیگر نیز در جریان ماه‌های آینده با این تهدید مواجه خواهند شد.

گزارش افزوده است که نبود امنیت غذایی و دسترسی کم به آب صحی در ۱۰ ولایت دیگر نیز آغاز شده و ۲۰ تا ۳۰درصد منبع‌های آنها خشک شده است.

این سازمان ابراز نگرانی کرده است که تاثیرهای خشکسالی بر کودکان خیلی مخرب خواهد بود، زیرا میزان سوی تغذیه در این مناطق در گذشته نیز بالا بوده است و بدون غذای مقوی، آب صحی و وسیله‌های بهداشتی و دفع فاضلاب، وضع صحی کودکان بدتر خواهد شد.

یونیسف باور دارد که اکنون تاثیرهای خشکسالی در بدترین حالت خود قرار ندارد ولی سوی تغذیه شدید در ماه‌های تابستان پیشرو سالانه به طور متوسط ۲۵درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.