بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آلودگی های محیط زیستی آب های سطحی یکی از معضلات شهر تهران است

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: در تهران حدود 350 تا 400 میلیون متر مکعب آب سطحی از سطح شهر به پایین دست می رود.

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مدیریت آب های سطحی در تهران اظهار کرد: در تهران حدود 350 تا 400 میلیون متر مکعب آب سطحی از سطح شهر تهران به پایین دست می رود.

وی افزود: بخش عمده آب های سطحی از روان آب هایی که ناشی از بارش باران است تشکیل شده و بخش دیگر از ارتفاعات شمال تهران و یا سیلاب جاری نشات می گیرد.

بازگیر گفت: در شهر باید یک شبکه ای وجود داشته باشد تا آن شبکه آب های سطحی را جمع آوری و آن ها را هدایت کند .

وی ادامه داد: آب های سطحی می توانند به عنوان یک منبع ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد و در صنعت کشاورزی مصرف شود.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: موضوع مهمی که در آب های سطحی مطرح می شود آلودگی های محیط زیستی آنهاست. این آب های سطحی به علت برخورد با پسماندها و زباله ها، آلوده شده و آب آلوده ممکن است محصولات کشاورزی و یا صنایع دیگر را نیز آلوده کند و همچنین آب های سطحی با خود زباله ها را به جنوب تهران برده و در آنجا تخلیه می کند.

وی افزود: شهرداری تهران با همکاری سازمان محیط زیست یک طرح جامع برای مدیریت آب های سطحی تدوین کرده است تا این آب ها را جمع آوری و در جای خود مورد استفاده قرار دهد.

بازگیر اظهار کرد: اگر زهکشی خوبی هنگام بارش باران وجود نداشته باشد و این آب های سطحی تصفیه نشوند ممکن است سیل ایجاد شود که برای این موضع باید مدیریت درستی صورت گیرد.

انتهای پیام/

آب باران در تهران چه می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار