قابل توجه دیابتی‌ها؛

با خواب مناسب انسولین بدنتان را تنظیم کنید

رئیس انجمن اختلالات خواب ایران گفت: ۵۰ درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و در این زمینه دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد.

شایع‌ترین دلیل بروز اختلالات خواب/ دیابتی ها تنظیم خوابتان را جدی بگیریدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی رئیس انجمن اختلالات خواب ایران در هشتمین کنگره که امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هشتمین همایش اختلالات خواب در راستای توسعه و ارتقای بیشتر بخش پزشکی خواب برگزار می‌شود؛ اختلالات خواب از بدو تولد در نوزاد شروع و تا کهن‌سالی ادامه دارد؛ کم خوابی اثرهای منفی مختلفی بر روی ارگان‌های مختلف بدن و سیستم‌های هیدرولیک می‌گذارد.

شایع‌ترین دلیل بروز اختلالات خواب

رئیس انجمن اختلالات خواب ایران با اشاره به اینکه کم‌خوابی یکی از شایع‌ترین دلایل اختلالات خواب محسوب می‌شود، افزود: اختلالات خواب تاثیر زیادی بر خلق و خو، وضعیت شغلی افراد و به خصوص برای مشاغل حساس دارد و باید به طور جدی درمان شود، این عارضه در کودکان باعث کم‌هوشی، رشد کم اعضای مختلف بدن از جمله دندان و حتی ریه کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلالات خواب برای افرادی که دارای مشاغل سخت و حساس هستند می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی شود، تاکید کرد: 50 درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد؛ به طوریکه کمبود خواب باعث مقاومت بدن نسبت به انسولین می‌شود.

رئیس انجمن اختلالات خواب ایران تاکید کرد: 20 درصد حوادث ترافیکی به دلیل اختلالات خواب رانندگان است، خوشبختانه امروزه پزشکی خواب در کشور جا افتاده است و دوره‌های فلوشیپ تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: دستورالعمل تاسیس مراکز خواب به وزارت بهداشت داده شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این دستورالعمل اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار