دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: در فروردین ماه امسال چهار باند قاچاق کالا در استان متلاشی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد صددرصدی داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا میرزایی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان شامگاه سه شنبه در جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری وتحقق شعار سال همه ما ماموریت و مسئولیت داریم راهکارهایی دستیابی به نتیجه موثر در این رابطه را بیابیم و اجرایی کنیم.

وی افزود: ۱۸ دستگاه اجرایی استان در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا وارز دارای رسالت و تکلیف هستند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از رشد ۱۰۰ درصدی انهدام باندهای قاچاق در استان خبرداد وگفت: در فروردین ماه امسال چهار باند قاچاق کالا در استان متلاشی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد صددرصدی داشته است.

میرزایی با اشاره به اینکه افرادی سودجو از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه محصولات سلامت محور می کنند، بیان کرد: طبق مصوبه آخرین جلسه این کمیسیون در سال گذشته قرار بود پلیس فتا استان دراین رابطه وارد عمل شود.

میرزایی به آمار کشفیات قاچاق کالا در یک ماهه نخست امسال دراستان اشاره کرد و گفت: در یک ماهه نخست امسال کشفیات مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل آن ۹ درصد افزایش داشته است.

وی میزان کشفیات سیگار قاچاق را بیش از ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار نخ ذکر کرد وافزود: این میزان کشفیات سیگار قاچاق نسبت به یک ماهه نخست سال ۹۶، ۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶۸ هزارو ۵۷۶ قلم لوازم آرایشی وبهداشتی با ۴۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته در یک ماهه نخست امسال دراستان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان میزان کشفیات موبایل را ۲۹۹ دستگاه با ۹۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ذکر کرد و افزود: ۱۰۸ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق هم کشف شده که این میزان نسبت به یک ماهه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

میرزایی تعداد پرونده های تشکیل شده قاچاق دراستان را ۴۱۹ فقره خواند و بیان کرد: تعداد این پرونده ها ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در یک ماهه امسال ۲۱۵ متهم مربوط به قاچاق کالا دراستان دستگیر شدند که این تعداد درفروردین ماه سال گذشته  ۳۰۱ نفر بوده که به عبارتی در این زمینه شاهد کاهش ۲۸ درصدی هستیم.

انتهای پیام/م

۴۱۹ فقره  تعداد پرونده های تشکیل شده قاچاق دراستان  کردستان

 

برچسب ها: قاچاق ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.