جلودارزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کاهش ملموس کودکان کار از اردیبهشت سال آینده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کاهش ملموس کودکان کار از اردیبهشت سال آینده خبر داد.

کاهش ملموس کودکان کار از اردیبهشت سال آیندهسهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تأمین خانواده‌های بی‌سرپرست در برنامه پنج ساله ششم لحاظ شده است، اظهار کرد: این موضوع تا حد زیادی از کار کودکان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در طرح جامع وجود دارد و در دست اجرا است، گفت: در این طرح شورای شهر و شهرداری‌ها موظف هستند در جهت اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار گام بردارند و هر نهادی که مسئولیت رسیدگی به کودکان کار را برعهده گیرد لایق تشویق است.

جلودارزاده، در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر هیچ نهادی مسئول رسیدگی به امور کودکان کار نیست، گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی طبق قانون مسئول این امر هستند و باید در طول 4 سال آینده بند مربوط در برنامه 5 ساله ششم را اجرا کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که آیا نظارتی بر روند اجرای قانون در این زمینه وجود دارد، گفت: کمیسیون اجتماعی از زمان تدوین برنامه ششم تاکنون، هر 6 ماه یکبار 2 جلسه برای دریافت گزارش نحوه اجرایی شدن قانون تشکیل داده است.

جلودارزاده، با بیان اینکه آثار اجرای این قانون از پایان سال دوم تدوین برنامه (اردیبهشت سال 98) ملموس می‌شود، گفت: در سال اول تدوین برنامه آیین‌نامه‌ها و ساختار اجرایی تدوین می‌شود، در سال دوم مقدمات اجرا فراهم می‌گردد و از آغاز سال سوم می‌توانیم آثار آن را ببینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار