اگر برجام را زیر پا بگذارند اقدامات ارزشمندی در زمینه هسته‌ای انجام می دهیمرئیس جمهور گفت: اگر برجام را زیر پا بگذارند اقدامات ارزشمندی در زمینه بازگشت هسته‌ای انجام خواهیم داد و قدم‌های مهم و متفاوت با گذشته برمی داریم.
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حسن روحانی رئیس جمهور درنشست مطبوعاتی گفت: از مردم آذربایجان شرقی و تبریز به خاطر مهمان نوازی استقبال گرمشان تشکر می‌کنم و برای این مرم دلاور آرزوی موفقیت دارم.

روحانی افزود: در این سفر در بخش بهداشت و درمان، صنعت و گردشگری، کشاورزی طرح های خوبی افتتاح شد که این نشانگر در مسیر توسعه بودن استان است.

وی افزود: از ۲۳ طرح مصوب قبلی ۱۸ طرح عملیاتی شده بود که ۵ طرح باقیمانده نیز ۶۰ درصد پیشرفت داشتند که باید با تخیصیص اعتبار لازم تکمیل شوند.

رئیس جمهور گفت: مطالبات فرهیختگان این استان درباره ارتباطات زمینی، راه آهن و بزرگ راه ها جز مطالبات به حقی است و باید برای تحقق آن‌ها اقدام کرد.

وی در خصوص افتتاح راه آهن  شمالغرب گفت: تلاش دولت بر آن است راه آهن  ارومیه - رشت - بستان آباد را راه اندازی کند.

روحانی افزود: راه آهن از نظر ترانزیت و زیر ساخت ها برای ما مهم است و موجب افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی ایران در منطقه می‌شود چرا که آسیا و اقیانوس را به غرب می‌تواند وصل کند.

وی در ادامه گفت: گردشگری فرصت خوبی برای اشتغال است و سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی از تبریزدیدن کردند و امسال به دنبال جذب ۶۰۰ هزار گردشگر در تبریز هستیم.

روحانی با تاکید بر جذب توریسم  افزود: آنچه که حائز اهمیت است اسباب و لوازم جذب گردشگر مانند هتل است که باید در این زمینه تمام امکانات فراهم شود.

وی افزود: تبریز قطب کفش چرم ،فرش و شیرینی و شکلات است و هر کس نام تبریز را بر این محصولات می بیند اعتمادش جلب و اقدام به خرید می‌کند.

روحانی گفت: قیمت و کیفیت مناسب کفش تبریز گزینه خوبی برای صادرات است و  تبریز در زمینه فرش نیز رقیب ندارد.

وی هم چنین حمایت خودرا ازشرکت‌های دانش بنیان اعلام داشت و گفت:شرکت‌های دانش بنیان تحول خوبی به وجود آوردند و بیش از ۳۰۰ نخبه از سراسر جهان به کشور در سال‌های گذشته بازگشتند.

رئیس جمهور گفت: خوشحالیم علارغم بارندگی کم در کشور، در شمالغرب نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی بارش هستیم.

روحانی در مورد بخش خصوصی گفت: آذربایجان و تبریز جز مناطق خاص کشورند و بخش خصوصی در این استان بسیار فعال است.

وی با اشاره به قاچاق افزود: بخشی از ارز به قاچاق کالا می‌رفت، چون ارز به راحتی و بدون حساب وکتاب عرضه می‌شد و نیاز به سامانه ساماندهی و ارزیابی و رصد و سیر کار تاجر را از خرید به حمل و نقل و گمرک و ترخیص و واردات داشتیم و سامانه نیما برای کنترل ارز در کشور است.

روحانی  گفت:خیلی از سرمایه گذاران در آذربایجان شرقی و غربی منتظر وضعیت دریاچه ارومیه هستند چرا که اگر خشک می‌شد ۱۴ میلیون دچار بحران زیستی می‌شدند و اگر لازم باشد از طریق فاینانس خارجی هم برای احیا دریاچه تلاش خواهیم کرد.

روحانی گفت:به فکر ایجاد شهرک بین تبریز و ارومیه و ۳ میلیارد فاینانس بودیم، ولی کارشناسان مخالفت کردند.

رئیس جمهور گفت: اگر اروپا به دنبال راضی کردن ترامپ است از جیب خود هزینه کند و از جیب مردم ایران نخواهند توانست چراکه ما تا جایی که منافع مان در برجام تضمین بشود در برجام خواهیم ماند و در هر شرایطی منافع ما تامین نشود در برجام نخواهیم ماند.

وی گفت: آمریکا در جایگاه اتهام هست که چرا برجام را به درستی اجرا نمی‌کند و کوتاهی و اهمال و خلاف انجام داده است.

روحانی با تاکید بر تقویت روابط دوستانه با سایر کشورها گفت: ما در منطقه به دنبال رفاقت و دوستی هستیم و جان تمامی مردم منطقه برای ما مهم هست و می‌خواهیم روابط صمیمانه نزدیک و درست داشته باشیم.

رئیس جمهور افزود: امریکا به دنبال فروش سلاح‌های خود و خالی کردن ذخایر پولی عرب منطقه هست و با لفظ صریح بخ دنبال باج خواهی است و می‌گوید پول بدهید در منطقه بمانم و امنیت را تامین کنم با این اوصاف حضور آمریکا در منطقه قبلا و حال و آینده مضر بوده و خواهد بود.

اگر آن‌ها برجام را زیر پا بگذارند ما اقدامات ارزشمندی در زمینه بازگشت هسته‌ای انجام خواهیم داد و قدم‌های مهمی بر خواهیم داشت که متفاوت با گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/ش



روحانی در نشست مطبوعاتی

 

برچسب ها: حسن روحانی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
ارى اقدامات ارزشمندى انجام خواهيم داد و چاره كار را ميدانيم و بدنبالش خواهيم رفت ولي در هر حال ساخت سلاح كشتارجمعى نزد ما مسلمان ها گناه كبيره است و دنبال فعل حرام نخواهيم رفت.
آخرین اخبار