خریداری ۵۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از روستائیان خراسان شمالی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان شمالی گفت : در سال گذشته 52 هزار و 164 تن انواع محصولات زراعی ، باغی و پروتئینی از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ایرج ناصری مقدم مدیر سازمان تعاونی روستایی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت:  سال گذشته ۵۲ هزار و ۱۶۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی و پروتئینی از کشاورزان و روستائیان استانی خریداری شد.

وی افزود: در سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۷۵ تنکود شیمیایی، ۱۶۲ لیتر سم و سایر نهاده‌های کشاورزی، ۴ هزار و ۱۲۰ تن انواع بذر اصلاح شده، ۴ هزار و ۹۰۰ تن شیر و ۳۴ هزار و ۸۱۹ تن نهاده‌های دامی بین کشاورزان و روستائیان استان توزیع شده است.

ناصری مقدم اظهار کرد: بیشترین توزیع کود شیمیایی مربوط به کود اوره به میزان ۵۱ هزار و ۹۰۸ تن و بیشترین توزیع بذر مربوط به بذر گندم به میزان ۳ هزار و ۲۵۳ تن است.

وی با بیان این که سال گذشته در راستای وظایف سازمان تعاون روستایی، در مجموع ۳۴ هزار و ۵۰۵ تن محصولات کشاورزی در استان از کشاورزان خریداری شد، افزود: از این مقدار ۳۱ هزار تن گندم، هزار و ۹۰۰ تن جو، هزار و ۴۰۰ تن کلزا و ۸۸۸ تن آفتابگردان از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۰۰ تن کشمش و ۱۵ کیلو زعفران در استان از کشاورزان خرید توافقی (شرط بی) شد،

وی افزود: در سال جاری با برنامه ریزی‌های سازمان غله خرید توافقی گندم با مباشرت شرکت‌های نعاونی انجام شده است.

ناصری مقدم همچنین بیان کرد: در سال جاری برای خرید دانه‌های روغنی، جو و پنبه اعلام آمادگی شده و در حال انعقاد قرارداد هستیم تا با مباشرت شرکت‌های تعاونی از طریق شرکت غله خریداری انجام شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی افزود: خرید شرط بی در مورد کشمش و زعفران، تامین کود و سایر نهاده‌های کشاورزی و دامی برای روستائیان در دستو کار این سازمان است.

وی حمایت، هدایت و نظارت را از نقش‌های این سازمان برای توسعه کشاورزان و تولید کنندگان در استان برشمرد و اظهار کرد:هم اکنون ۲۰۲ انواع شرکت و اتحادیه تعاون روستایی و تخصصی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۸ شرکت تعاونی فعال و ۱۰۴ شرکت تعاونی غیر فعال هستند.

ناصری مقدم ظرفیت انبار‌های شبکه، سازمان، تولیدی، سهامی زراعی و استیجاری این سازمان را ۵۷ هزار و ۳۵۰ تن بیان کرد.

وی با اشاره به این که سال گذشته ۷ میلیون و ۷۲ هزار لیتر انواع مواد سوختی برای تامین ماشین آلات و چاه‌ها بین روستائیان و کشاورزان استان توزیع شده است، افزود: ۵۴ عامل فروش، ۱۹۴ فروشگاه مواد نفتی، ۳ جایگاه پمپ بنزین. ۳۶۳ مخزن اصلی برای تامین سوخت در استان خراسان شمالی وجود دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در ۴ سال گذشته حمایت هایی توسط این سازمان و شبکه‌های زیر مجموعه برای خرید حمایتی و تامین و تنظیم بازار میوه شب عید در استان انجام می‌شود که سال گذشته بیش از هزار تن سیب و پرتقال از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین در استان با قیمت تعاونی توزیع شد.

انتهای پیام/ ب

توزیع ۵۵ هزار تن کود شیمیایی بین روستائیان استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.