پربازدیدهای علمی پزشکی؛

۴ علامت تبدیل خال به سرطان/ کنترل چربی خون با آش حبوبات/تامین دارو با دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی / حوزه سلامت اولویت رهبری، دولت و مجلس

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

۴ علامت تبدیل خال به سرطان/ آنچه در مورد کرم‌های ضدآفتاب باید بدانید
دولتی با اشاره به اینکه خال‌ها به دو دسته مادرزادی و اکتسابی تقسیم می‌شوند، چهار علامت اصلی تبدیل خال به سرطان را تشریح کرد.

چرا نمی‌توانیم در چشم طرف مقابل نگاه کنیم؟
تحقیقات جدید پاسخ می‌دهند که چرا نمی‌توانیم با دیگران صحبت کنیم و هم‌زمان با آن‌ها ارتباط چشمی داشته باشیم.

دوست دارید اتاقتان منظم باشد؟ شاید بیمار هستید!
یک دکترای روانشناسی عمومی گفت: مبتلایان به بعضی اختلالات روانی به شکل ناخواسته موجب تلخ شدن زندگی به کام خود و اعضای خانواده می‌شوند.

۲۰ ساله‌ها،۳۰ ساله‌ها، ۴۰ ساله‌ها، ۵۰ ساله‌ها و ۶۰ ساله‌ها! راز سلامتی‌تان کشف شد
محققان راهکار‌هایی را برای تضمین سلامتی افراد در برخی دهه‌های مختلف زندگی پیشنهاد کرده اند.

فرآورده‌های غذایی پروبیوتیک چیست؟
رئیس انجمن پروبیوتیک و غذا‌های فراسودمند با بیان اینکه پروبیوتیک‌ها از طریق جایگزینی در بخشی از بدن میزبان، تغییراتی ایجاد می‌کنند خواص این فرآورده‌های غذایی را تشریح کرد.

تامین دارو با دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی در سال ۹۷/ بودجه ۸۰۰ میلیاردی دارو برای جلوگیری از افزایش قیمت ناشی از نوسانات ارز/ بازار ۲۰ هزار میلیاردی دارو در سال جاری
مدیر کل اداره نظارت بر داروی سازمان غذا و دارو گفت: دولت از بودجه 3هزار میلیاردی دارو و کالاهای اساسی به دلیل افزایش نرخ ارز، 800 میلیارد تومان به حوزه دارو اختصاص داده است.

حوزه سلامت اولویت رهبری، دولت و مجلس / زیر پای سرمایه‌گذاران حوزه سلامت باید فرش قرمز پهن کرد/ تولید ۸۰ درصد مواد دارویی در کشور
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید زیر پای سرمایه‌گذاران حوزه سلامت فرش قرمز پهن کرد.

کنترل چربی خون با آش حبوبات
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه آش رژیمی به علت داشتن نخود مقوی مغز، معده، استخوان‌ها و عضلات بدن است، درباره تاثیر مصرف این آش در کاهش چربی خون توضیحاتی داد.

وسوسه خالی کردن جیب شوهرتان در فروشگا‌ه‌های بزرگ را اینگونه کنترل کنید
خرید از فروشگاه‌های بزرگ خطری جدی برای افرادی است که به سلامت جسمی و وضعیت اقتصادی خود بی توجه هستند که با راهکار‌هایی ساده می‌توان از این وسوسه در امان ماند.

دانشجویان کدام رشته‌ها برای دریافت بورس در اولویت هستند؟
سالارآملی با بیان اینکه اعطای بورس جزو یکی از سیاست‌های وزارت علوم است در خصوص اولویت این وزارتخانه به بورسیه دانشجویان برخی رشته ها توضیحاتی داد.

با خواب مناسب انسولین بدنتان را تنظیم کنید
رئیس انجمن اختلالات خواب ایران گفت: ۵۰ درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و در این زمینه دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد.

داروی ایرانی درمان پارکینسون تولید شد/ ارزآوری ۳۰ میلیاردی با تولید دارو در داخل کشور
مدیرعامل شرکت داروسازی تولید کننده لووپارکین از تولید داروی ایرانی درمان پارکینسون خبر داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار