کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حذف تیم‌های بی پول از فوتبال در خیلی از کشور‌های آسیایی پیشرفته به صورت قانون اجرا می‌شود.

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از لیگ هفدهم فوتبال اظهار کرد: سازمان لیگ برتر باید قانون کنار گذاشتن تیم‌های ضعیف از لحاظ مالی را هر چه سریعتر اجرا کند تا شاهد این موضوع نباشیم که تمرینات تیم‌ها به علت مشکلات مالی برگزار نشود. اجرای این قانون با سرعت زیاد یک گام بلند برای فوتبال کشورمان است.

حاج رضایی:حذف تیم‌های بی پول گام بلند در فوتبال است/پرسپولیس نیم فصل اول قهرمان شد

طرح قانون حذف تیم‌هایی با بودجه اندک تصمیم خوبی است

  • حاج رضایی درباره اظهارات مهدی تاج مبنی بر اینکه قرار است قانون جدیدی برای حذف تیم‌هایی با بودجه اندک اجرا شود، بیان کرد:  طرح این قانون تصمیم خوبی است که باید هر چه سریعتر از سوی سازمان لیگ برتر اجرا شود. مسئولان فوتبال کره جنوبی و ژاپن هم قانونی گذاشتند که تیم‌های صدرنشین لیگ‌های دسته پایین‌تر در صورت نداشتن استاندارد‌های بین المللی نتوانند به لیگ برتر صعود کنند.اجبار نیست که تیم‌هایی که توان مالی ندارند به لیگ برتر راه یابند و از حضور آن‌ها جلوگیری شود. تیم گهر درود یک سال به لیگ برتر آمد و در نهایت به لیگ دسته یک سقوط کرد. تیم‌هایی باید در لیگ برتر حضور داشته باشند که استاندار‌های لازم از جمله مجمع، تشکیلات حرفه‌ای و زمین مناسب داشته باشند.

حاج رضایی:حذف تیم‌های بی پول گام بلند در فوتبال است/پرسپولیس نیم فصل اول قهرمان شد

اجرای حذف تیم‌های بی پول گام بلند در فوتبال کشورمان است

  • کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سازمان لیگ برتر باید قانون کنار گذاشتن تیم‌های ضعیف از لحاظ مالی را هر چه سریعتر اجرا کند تا شاهد این موضوع نباشیم که تمرینات تیم‌ها به علت مشکلات مالی برگزار نشود. اجرای این قانون با سرعت زیاد یک گام بلند برای فوتبال کشورمان است.

حاج رضایی:حذف تیم‌های بی پول گام بلند در فوتبال است/پرسپولیس نیم فصل اول قهرمان شد

قضاوت داوران جوان یکی از نقاط قوت لیگ هفدهم بود

  • حاج رضایی درباره نقاط قوت و ضعف لیگ هفدهم فوتبال گفت: با وجود اینکه فشردگی بازی‌ها به تیم‌ها فشار زیادی وارد کرد، اما سازمان لیگ برتر به خوبی توانست برنامه بازی‌ها را اجرا کند. قضاوت داوران جوان یکی از نقاط قوت لیگ هفدهم بود و آن‌ها تجربه زیادی کسب کردند. البته برخی از اشتباهات داوری سرنوشت ساز بود و به تیم‌ها ضربه زیادی وارد کرد.
  • او ادامه داد: بلیت بازی‌های لیگ برتر هنوز الکترونیکی نشده است و هواداران همانند سال‌های گذشته به صورت دستی بلیت تهیه می‌کنند. این موضوع یکی از نقاط ضعف لیگ هفدهم است.

پرسپولیس در نیم فصل اول قهرمان شد

  • کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد پرسپولیس قهرمان لیگ هفدهم تصریح کرد: پرسپولیس در نیم فصل اول قهرمان شد، اما این تیم در نیم فصل دوم عملکرد مناسبی نداشت. اگر پرسپولیس امتیازات لازم را در نیم فصل اول کسب نمی‌کرد به طور حتم نمی‌توانست قهرمان لیگ هفدهم شود. پرسپولیس ۲ فصل قهرمان لیگ برتر شده است و جای قدردانی دارد. همچنین ۲ تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال با ارائه بازی‌های خوب توانستند تنور لیگ برتر را داغ کنند.

حاج رضایی:حذف تیم‌های بی پول گام بلند در فوتبال است/پرسپولیس نیم فصل اول قهرمان شد

برانکو با مشکلات زیادی در فصل آینده مواجه است

  • او درباره عملکرد برانکو خاطر نشان کرد: برانکو سرمربی کاربلدی است، اما او با مشکلات زیادی در فصل آینده مواجه است و به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس نمی‌تواند بازیکنی به خدمت بگیرد. با وجود اینکه برانکو ۲ بازیکن کلیدی خود از جمله مهدی طارمی و سروش رفیعی را در فصل هفدهم از دست داد، اما به قهرمانی تیمش در لیگ برتر ایمان داشت و به این عنوان هم برای دومین بار دست یافت. البته پرسپولیس نیم فصل دوم را با نتایج بد به پایان رساند.

رقابت تیم‌ها برای کسب سهمیه آسیایی باعث جذابیت روز پایانی لیگ می‌شود

  • حاج رضایی گفت: برخی از تیم‌ها برای کسب سهمیه آسیایی رقابت می‌کنند و همین موضوع باعث جذابیت روز پایانی لیگ هفدهم می‌شود. قهرمان لیگ برتر و تیم‌های سقوط کننده مشخص شدند و فقط تیم‌های استقلال، سایپا و ذوب آهن برای کسب سهمیه آسیایی با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر ۳ تیم استقلال، سایپا و ذوب آهن شانس کسب سهمیه آسیایی دارند و این موضوع بستگی به بازی این تیم‌ها با حریفان خود دارد.

امیدوارم شاهد بازی‌های جوانمردانه در روز پایانی لیگ هفدهم باشیم

  • کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه تبانی در لیگ برتر رخ داده است یا نه! بیان کرد: بعید می‌دانم که تبانی در لیگ برتر اتفاق افتاده باشد. امیدوارم روز آخر بازی ها، همه تیم‌ها جوانمردانه بازی کنند تا شائبه تبانی به وجود نیاید. البته در لیگ دسته یک مسائل و اتفاقات غیر عادی زیادی رخ می‌دهد که مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند.

حاج رضایی:حذف تیم‌های بی پول گام بلند در فوتبال است/پرسپولیس نیم فصل اول قهرمان شد

تیم نفت تهران ساختار مشخصی نداشت

  • او درباره سقوط تیم‌های مشکی پوشان دیار خراسان و نفت تهران به لیگ دسته یک اظهار کرد: مشکلات مالی در سقوط این تیم‌ها نقش اساسی داشته است. تیم فوتبال نفت تهران با تغییر و تحولات در مدیریت و کادر فنی و ساماندهی نامناسب مشخص بود که در لیگ برتر امسال به جایی نمی‌رسد. تیم نفت تهران ساختار مشخصی نداشت که بتواند روی آن حساب باز کند.
  • او ادامه داد: تیم مشکی پوشان دیار خراسان مشکلات زیادی داشت و هر سال در لحظات آخر در لیگ برتر می‌ماند، اما امسال این تیم نتوانست ماندگار شود و به لیگ دسته یک سقوط کرد. علاوه بر این برخی از تیم‌ها دارای مشکلات مالی هستند و همین موضوع داستان فوتبال کشورمان را پیچیده کرده است.

تضعیف تراکتورسازی و سپاهان به نفع فوتبال کشورمان نیست

  • حاج رضایی درباره عملکرد ضعیف تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان در لیگ برتر اظهار کرد: یکی - ۲ تیم همانند تراکتورسازی و سپاهان در اندازه سطح خود نبودند و تضعیف این تیم‌ها به نفع فوتبال ملی نیست. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ ایران امسال عملکرد ضعیفی داشت و اتفاقات خوبی برای این تیم اصفهانی رخ نداد. ثبات در مدیریت و کادرفنی در برخی از تیم‌ها وجود نداشت و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در این تیم‌ها شد.

از ظرفیت و پتانسیل فوتبالی خود استفاده بهینه نمی‌کنیم

  • کارشناس فوتبال کشورمان درباره تاثیر لیگ برتر در رشد و پیشرفت تیم ملی تصریح کرد: ظرفیت و پتانسیل فوتبال ما بالا است و تنها کشوری هستیم که ۳ نماینده در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا داریم. البته مشکلات مالی و برنامه ریزی نامناسب باعث شده است که نتوانیم از ظرفیت بالقوه خود در فوتبال استفاده بهینه‌ای کنیم.
  • او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم لیگ هجدهم فوتبال که بعد از جام جهانی روسیه آغاز می‌شود نسبت به فصل هفدهم از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار