طرح دسر نشست آتی سران دو کره مخالفت ژاپن را برانگیخت+ تصاویر

وزیر خارجه ژاپن در نشستی اعتراض کشورش را به طراحی نقشه جزایر تحت مناقشه بر روی دسر انبه که قرار است در نشست آتی سران دو کره سرو شود، ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزیر خارجه ژاپن با طرح انتخاب شده برای دسر مربوط به نشست روز جمعه میان سران کره جنوبی و کره شمالی مخالفت کرد.    

وزیر خارجه ژاپن در نشستی اعتراض جدی کشورش را علیه برنامه‌های مربوط به سرو دسر انبه با طرح مربوط به نقشه جزایر تحت مناقشه ابراز کرد.

طرح دسر نشست آتی سران دو کره مخالفت زاپن را برانگیخت+ تصاویر

همچنین قرار است طرح صندلی‌های مورد استفاده در این نشست نیز نقشه بحث‌برانگیز شبه‌جزیره کره باشد. جزایر تحت مناقشه اخیرا تحت کنترل کره جنوبی است اما از سوی مقامات توکیو نیز مورد ادعاست.

طرح دسر نشست آتی سران دو کره مخالفت زاپن را برانگیخت+ تصاویر

لیست غذاهای مورد استفاده در این نشست به طور دقیقی انتخاب شده است به طوریکه دربرگیرنده غذاهای دو کشور باشد.همچنین گفته شده قرار است «روستی» که یک غذای سوئیسی است، مخصوص رهبر کره شمالی سرو شود که برای او یادآور دوران مدرسه‌اش در این کشور خواهد بود. علاوه بر این قرار است به افتخار مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، در این نشست نوعی ماهی طلاکوب سرو شود که گفته می‌شود این ماهی معمولا در پوسان کره جنوبی، زادگاه مون مصرف می‌شود.

این نشست اولین نشست میان سران دو کره در این سطح در طول یک دهه گذشته خواهد بود و قرار است پس از آن نیز کیم جونگ اون و دونالد ترامپ ماه آینده میلادی یا در ماه ژوئن با هم دیدار داشته باشند. تلاش‌های دیپلماتیک جدید از سوی مقامات سئول و پیونگ یانگ باعث بهبود روابط دو جانبه میان دو کره شد و به حضور ورزشکاران کره شمالی در بازیهای المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی در ماه فوریه انجامید.

سئول به نشان دادن نکات سیاسی از طریق غذاهای که در نشست‌های رسمی سرو می‌شود، شناخته شده است. در زمان دیدار رئیس جمهور آمریکا از کره جنوبی در سال 2017 ، غذای او شامل نوعی ماهی می‌شد که در آبهای نزدیک به جزایر تحت مناقشه میان کره جنوبی و ژاپن یافت می‌شود.

قرار است 27 آوریل رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی برای برگزاری نشست میان دو کره در دهکده مرزی پانمانجوم حضور یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار