دانستنی‌های علمی؛

پوست این میوه را دور نریزید/ چرا باید سالی یکبار آزمایش خون داد؟/ فواید بالا و پایین رفتن از پله/ افزایش حافظه با این خوراکی خوشمزه

نداشتن حداقل فعالیت ورزشی به مدت بیست دقیقه احتمال بیماری‌های قلبی و سکته را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

پوست کیوی هم مفید است

کیوی منبع غنی از ویتامین C است؛ بعد از موز از میوه‌هایی است که بالاترین میزان پتاسیم را دارد و فولات موجود در آن مانع بروز بیماری‌های قلبی است.

خواص کیوی تنها محدود به موارد فوق نمی‌شود با این حال متخصصان تغذیه می‌گویند پوست این میوه هم ارزش غذایی خوبی دارد؛ فیبر، فولات و ویتامین ایبی از مواد مغذی پوست کیوی هستند، همچنین بهتر است بدانید که پوست کیوی بیش از گوشت این میوه آنتی اکسیدان دارد.

بنابر این اگر از خوردن پوست کیوی به خاطر زبری آن اذیت نمی شوید؛ پوست این میوه را دور نریزید. 

پوست این میوه را دور نریزید/ به این دلایل زخم روده می گیرید/ به جای آسانسور از پله استفاده کنید/ افزایش حافظه با این خوراکی خوشمزه

بیماری ناشناخته دستگاه گوارش 

یکی از بیماری‌های کمتر شناخته شده دستگاه گوارش، بیماری کرون است.

کرون یک بیماری التهابی آزار دهنده است که موجب زخم شدن روده کوچک و بزرگ شود؛ این زخم ها بیشتر در انتهای روده کوچک و ابتدای روده بزرگ بروز پیدا می کنند؛ از علائم این بیماری می‌توان به درد‌های طولانی مدت شکمی٬ اسهال و استفراغ و کاهش وزن اشاره کرد.

اگر چه دلیل ابتلای افراد به این بیماری هنوز مشخص نیست، پزشکان معتقدند رژیم غذایی نامناسب در ایجاد و رشد این بیماری فوق العاده اثر دارد؛ تجربه نشان داده است که تغییر در رژیم غذایی، خودداری از مصرف غذا‌های پرچرب و نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدن بیشتر مایعات راهکار‌های موثر در درمان این بیماری هستند.

پوست این میوه را دور نریزید/ به این دلایل زخم روده می گیرید/ به جای آسانسور از پله استفاده کنید/ افزایش حافظه با این خوراکی خوشمزه

حداقل فعالیت ورزشی در روز چقدر است 

تاکنون نتایج تحقیقات بسیاری نشان داده است که افراد برای حفظ سلامتی باید حداقل روزی ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی نظیر نرمش و پیاده روی داشته باشند.

به تازگی محققان دانشگاه دوک آمریکا دریافتند که نداشتن حداقل فعالیت ورزشی به مدت بیست دقیقه احتمال بیماری‌های قلبی و سکته را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

این تحقیقات نشان داده است که ۱۰۰ دقیقه پیاده روی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

این محققان معتقدند حتی در روز‌های پرمشغله کاری هم برای ورزش کردن می‌توان به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده کرد.

بیماری هایی که بدون علامت هستند

متاسفانه بسیاری از بیماری‌ها در مراحل اولیه شکل‌گیری و رشد علائم خاصی ندارند و هنگامی علائم آن‌ها بروز پیدا می‌کند که این بیماری‌ها تا حدود زیادی در بدن رشد پیدا کرده اند. 

پوکی استخوان یکی از این مشکلات است، در حالی که کاهش تدریجی سطح کلسیم و ویتامین D هیچ نشانه‌ای ندارد، تنها با شکستگی دست و پا، لگن و ستون مهره فرد از پوکی استخوان آگاه می‌شود.

مشکلات مربوط به کبد نظیر هپاتیت و کبد چرب هم تا مدت‌ها نشانه خاصی ندارد.

انجام آزمایش خون حداقل سالی یک بار برای آگاهی از میزان کلسیم و ویتامین D یا اطلاع از وضعیت آنزیم‌های کبدی فوق العاده ضروری است.

 سیستم ایمنی بدن با شکلات تلخ تقویت کنید

پژوهشگران دانشگاه لوما لیندا در آمریکا به نتایج جالبی در خصوص اثر مصرف شکلات تلخ دست یافتند.

یکی از سلول‌های موثر در سیستم ایمنی بدن انسان، لنفوسیت تی موسوم به سلول T است، به اعتقاد این محققان مصرف شکلات تلخ در بهبود عملکرد سلول‌های T بسیار موثر است، سلول های  T در از بین بردن توده های سرطانی هم نقش ویژه‌ای دارند. 

همچنین این پژوهشگران با بررسی نوار مغزی افراد دریافتند که مصرف ۴۸ گرم شکلات تلخ، فعالیت مغز و قدرت حافظه را بهبود می‌بخشد.

پیش از این اثر مصرف شکلات تلخ در کاهش استرس به اثبات رسیده بود. 

پوست این میوه را دور نریزید/ به این دلایل زخم روده می گیرید/ به جای آسانسور از پله استفاده کنید/ افزایش حافظه با این خوراکی خوشمزه

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار