موسیقی در هفته ای که گذشت؛

انصراف علیرضا قربانی از پروژه جام جهانی/در گذشت نوازنده بزرگ خراسان شمالی

حواشی ادامه دار سرود ایران در جام جهانی و حضور موزیسین های بزرگ دنیا در کشورمان از جمله حواشی این هفته در موسیقی ایران بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛این هفته در موسیقی ایران اتفاقاتی رخ داد که نظر همگان را به خود جلب کرد. از جمله این اتفاقات تغییر در خواننده سرود ایران در جام جهانی و ورود موزیسین های بزرگ به کشور بود. در ادامه جزئیات و مشروح این رویداد ها را می خوانیم.

آلبوم صد قدح خوش منتشر شد

آلبوم شعر و موسیقی «صد قدحِ نوش» با سه تار نوازی نیما بغدادی و دکلمه خوانی عباس هدایتی اصل، منتشر شد. عباس هدایتی اصل و نیما بغدادی در همکاری مشترک خود به خوانش و اجرای موسیقی بر صد غزل از سروده های «سعدی شیراز» پرداخته اند که ما حصل آن آلبومی به نام «صد قدحِ نوش» است. 

سرود بی سرور جام جهانی/ اجرای زنده آهنگساز اسکاری در چارسو

«اول دفتر به نام ایزد دانا»، «محبوب سیم اندام سنگین دل»، «ما نیز هم بد نیستیم»، «حکایت پیش جانان»،«چشمان ترک مست»، «دو دوست»، «قطره باران بهاری»، «هوس صحرا»، «چشم من و پروین»، «جمال طلعت»، «سل المصانع»، «وقت بهار»، «باد نوبهاری»، «بوی وصال دوستان»، «ماه دو هفته»، «بار فراق دوستان» و «سرو بوستانی» از جمله صد غزل خوانده شده در این اثر هستند.

در گذشت نوازنده بزرگ خراسان شمالی

استاد خلیل یوسفی هنرمند بزرگ موسیقی مقامی خراسان شمالی چهارشنبه ۵ اردیبهشت درگذشت. 

استاد خلیل یوسفی  در نوع و حرفه خود بی نظیر بود و دارای چندین مقام کشوری و استانی بوده و قطعا خاطرات نواختن کمانچه این استاد بزرگ از ذهن هیچ یک از مردم شیروان پاک نخواهد شد. 

سرود بی سرور جام جهانی/ اجرای زنده آهنگساز اسکاری در چارسو

وی دارای چندین مقام برتر کشوری و در حرفه خود از استادان مطرح و بزرگ کشور بود.

فستیوال موسیقی هنرهای معاصر برگزار شد

 فستیوال موسیقی در این هفته برگزار شد و طی کارگاه ها و اجراهایی پنجشنبه به پایان رسید. 

دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد ۴۶ تهران، آموزشگاه «کوشا» و کارگاه دکور بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اجرای چند کنسرت ایرانی و بین المللی از جمله میزبان این برنامه ها بودند.

حضور موزیسین های ایتالیایی در ایران

نیکولا پیووانی و لودویکو اینائودی دو موزیسین بزرگ ایتالیایی به ایران آمدند و کنسرت برگزار کردند. پیووانی که سابقه دریافت اسکار را دارد و آهنگ های ماندگاری را برای فیلم های بزرگ سینمایی تولید کرده است در تالار وحدت به روی صحنه رفت. او مهمان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود.

سرود بی سرور جام جهانی/ اجرای زنده آهنگساز اسکاری در چارسو

لودویکو اینائودی که با موسیقی تصویری که برای قطب شمال و حفظ محیط زیست آن جا تولید کرده بود، به شهرت رسیده است، سه روز در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا داشت.

او در نشست خبریش اعلام کرد که موسیقی ایرانی را گوش می دهد و به موسیقی نواحی ایران علاقه مند است.

حضور موزیسین هندی در جشنواره جهانی

ای آر رحمان موزیسین و آهنگسازی که در دو فیلم «محمد رسول الله (ص)» و «آن سوی ابر ها» با مجید مجیدی همکاری کرده است، در جشنواره جهانی فیلم فجر تهران حاضر شد و گفت که موسیقی ایران را دوست دارد.

سرود بی سرور جام جهانی/ اجرای زنده آهنگساز اسکاری در چارسو

رحمان هم دو اسکار را در کارنامه  خود دارد. رحمان کنسرتی برگزار نکرد اما در محل جشنواره چند دقیقه ای پیانو زد.

حسن ختام جشنواره جهانی با صدای ناظری ها

شهرام و حافظ ناظری در اختتامیه جشنواره جهانی فجر که روز پنجشنبه ششم اردیبهشت  در تالار وحدت برگزار شد، به اجرای برنامه پرداختند.

این جشنواره باعث شد که بسیاری از موزیسین های بزرگ در دنیا، در این فستیوال حضور پیدا کنند و این اتفاق بزرگی بود.

تغییر خواننده سرود ایران در جام جهانی

علیرضا قربانی که یکی از خوانندگان سرود ایران در جام جهانی بود، از این کار انصراف داد و باعث شد که این موضوع آغازگر شایعات جدید در این حوزه باشد. در این راستا از محمد معتمدی به عنوان خواننده جایگزین یاد شد که وی هم اعلام کرد این مسئولیت را نمی پذیرد.

حامد همایون یکی از گزینه های خوانندگی جام جهانی است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار