وزیر نیرو:

طرح‌های آبی با حمایت مقام معظم رهبری در کشور اجرا می‌شود

وزیر نیرو گفت: طرح‌های آبی با حمایت مقام معظم رهبری و با استفاده از صندوق توسعه ملی در کشور اجرا می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛رضا اردکانیان امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد هواسان به اجرای طرح‌های آبی با حمایت مقام معظم رهبری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: قول داده‌ایم از محل بهره‌وری این طرح‌ها یک سوم هزینه انجام شده برای اجرای آن‌ها را برگردانیم بنابراین باید در شیوه مصرف دقت لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت آب و برق از مهمترین زیرساخت‌های توسعه است، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی باید این زیرساخت مهم را برای کمک به تولیدات ایرانی فراهم کنیم.

اردکانیان با اشاره به کاهش بارندگی‌های کشور، گفت: امسال خشک‌ترین سال در نیم قرن اخیر را تجربه کردیم و لازم است در تمام بخش‌ها به‌ویژه صنعت و کشاورزی به شیوه مصرف توجه ویژه‌ای شود.

وزیر نیرو افزود: باید در کنار اجرای طرح‌های تأمین و توزیع آب هم به ارتقای بهره‌وری و شیوه مصرف توجه کنیم و هم جمع‌آوری و تصفیه پساب‌ها برای استفاده در بخش صنعت را فراهم کنیم.

اردکانیان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد هواسان گفت: امید داریم با تأمین منابع لازم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این سد باشیم.

وی اظهار کرد: سد هواسان ۴۸۱۶ هکتار از اراضی منطقه را آبی می‌کند که تا ۷۰۰۰ هکتار قابل توسعه است.

به گزارش تسنیم سد مخزنی هواسان سیستم انحرافی و شبکه‌های پایین دست آن با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

بر اساس قرارداد اولیه پیش‌بینی شده عملیات اجرایی این سد در سال ۹۹ به اتمام برسد. بدنه سد هواسان خاکی با هسته رسی است و حجم مخزن آن نیز ۱۸۸ میلیون مترمکعب است.

سد هواسان با هدف تأمین ۱۷۰ میلیون مترمکعب در سال برای بخش کشاورزی، ۱۱ میلیون مترمکعب برای مصارف محیط زیست و پنج میلیون مترمکعب برای بخش صنعت احداث می‌شود و بین سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی واقع شده است.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر نیرو به کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.