استانداراصفهان از ویژگی های بارز مدیران را قبول خطر و ریسک برشمرد و گفت : اگر مدیر نتواند خطر کند و ریسک پذیر باشد با کارمند ساده تفاوتی نخواهد داشت و این عملکرد قابل قبول نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان اصفهان که با حضور رییس دیوان محاسبات کشور برگزار گردید، با اشاره به سوابق دکتر عادل آذر در پست های اجرایی و مدیریتی، اظهارداشت: دیدگاه های ایشان در نگاه به امور اجرایی و واقعیت های اجرایی دستگاه ها بسیار مهم است و براساس این دیدگاه قضاوت ها بر مبنای اقدام و عملکرد و واقعیت های اجرایی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان دیوان محاسبات و بازرسی باید از افرادی باشند که سابقه ی فعالیت های اجرایی را داشته باشند، افزود: نگاه دیوان محاسبات در ارائه ی مشورت و مشاوره به مدیران قبل از وقوع خطا قابل تقدیر است.

استانداراصفهان در ادامه با اشاره به دیوان سالاری و بروکراسی اداری در استان، اظهار کرد: از ابتدای ورود به استان این امر مورد تذکر جدی قرار گرفت و در ۶ ماه گذشته نشان داده شده است عدم تسریع در فعالیت ها ناشی از نبود انگیزه و علاقه نیست بلکه به دلیل نگرانی مدیران از ایجاد نقص و فضای نظارتی استان است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه حیات اقتصادی آینده مردم و کشور به حضور فعال بخش خصوصی وابسته است، تصریح کرد: مدیران باید توجه داشته باشند که محافظه کاری بیش از اندازه اثر منفی بر روحیات مردم و مراجعه آن ها به سازمان ها بویژه در بخش سرمایه گذاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید استانداردهایی در سازمان های نظارتی تعریف شود که برمبنای حسابرسی عملکرد مدیران مورد قضاوت قرار گیرد، افزود: اگر مدیران با توجه به ویژگی محافظه کاری خود کاری انجام ندهند باید مورد مواخذه قرار گیرند و باید در این پاسخگو باشند.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب و تذکرات رییس جمهور هم به صورت صریح اعلام شده است که اگر مدیری در سمت خود از انجام فعالیتی می ترسد باید کنار رود چرا که وظیفه ی ما کار کردن برای مردم است و باید این دیدگاه در دستگاه ها جاری و ساری شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.