لیگ یک در ایستگاه پایانی؛

کدام تیم لیگ برتری می‌شود؟ / قائمشهر، بابل، مسجد سلیمان در کورس آخر لیگ آزادگان

دیدار‌های هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) روز یکشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدارهای هفته پایانی رقابت های  لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) از ساعت 17 روز یکشنبه نهم اردیبهشت به صورت هم زمان برگزار می شوند.

هفته پایانی لیگ یک در حالی برگزار می شود که 5 تیم نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه بابل، نساجی مازندران، بادران تهران و فجرسپاسی شیراز برای صعود به لیگ برتر رقابت نزدیکی دارند.  نفتی ها تقریبا بارشان را برای حضور در لیگ برتر بسته اند و با کسب یک امتیاز نیز صعودشان را قطعی می کنند و رقابت اصلی میان تیم های هم استانی خونه به خونه و نساجی است. تیم های بادران و فجرسپاسی نیز روی کاغذ هنوز شانس صعود دارند.

در یکی از دیدارهای مهم این هفته، تیم صدرنشین نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان مس رفسنجان است. شاگردان محمود فکری هفته پیش این فرصت را داشتند تا با پیروزی برابر بادران در تهران جشن صعود بگیرند اما شکست یک بر صفر مقابل نارنجی پوشان تهرانی کار صعود آنها را به هفته آخر کشاند. نفت که در حال حاضر 64 امتیاز دارد با کسب یک تساوی هم به لیگ برتر صعود می کند. این دیدار برای مس رفسنجان که در رده دهم جدول قرار دارد یک بازی تشریفاتی محسوب می شود.

یکی دیگر از شانس های صعود یعنی خونه به خونه بابل در ورزشگاه هفتم تیر بابل از برق جدید فارس پذیرایی می کند. خونه به خونه با 61 امتیاز از لحاظ تفاضل گل 4 گل از نساجی جلوتر است و اگر  ضمن پیروزی بر برق تفاضل گل خود را حفظ کند راهی لیگ برتر می شود. بابلی ها که تاکنون هیچ وقت تا این حد به لیگ برتر نزدیک نبودند امیدوارند تا در بازی پایانی کار را تمام کنند. نکته جالب این بازی حضور یک مربی مازندرانی یعنی رحمان رضایی روی نیمکت برق است. بازی رفت دو تیم با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده بود.

نساجی مازندران دیگر تیم مدعی صعود به لیگ برتر باید در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم سقوط کرده راه آهن برود. این تیم که با خونه به خونه بابل هم امتیاز است برای لیگ برتری شدن باید راه آهن را با تفاضل گل بالا شکست دهد. اگر خونه به خونه و نساجی در تفاضل گل برابر شوند نساجی به دلیل گل زده بیشتر صعود خواهد کرد. در دیدار رفت  دو تیم که در قائمشهر برگزار شد نساجی با نتیجه 2 بر یک راه آهن را شکست داده بود.

بادران تهران تیمی که تا چند هفته پیش احتمال می رفت به عنوان تیم دوم صعود کند دیگر شانس زیادی برای لیگ برتری شدن ندارد. بادران که با کسب 59 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد تنها در صورتی می تواند به لیگ برتر صعود کند که ماشین سازی را شکست دهد و از سوی دیگر تیم های خونه به خونه و نساجی به ترتیب برابر برق جدید فارس و راه آهن متوقف شوند، اتفاقی که بسیار بعید به نظر می رسد.

تیم فجر سپاسی شیراز برای راهیابی به لیگ برتر شانس چندانی ندارد. این تیم تنها در صورتی می تواند راهی لیگ برتر شود که مقابل صبای قم پیروز شود و تیم های خونه به خونه و نساجی مقابل حریفان شان متحمل شکست شوند، همچنین بادران نیز موفق به برد ماشین سازی نشود، اتفاقاتی که تقریبا غیرممکن به نظر می رسند.

در جدول گلزنان لیگ یک، فرشید پاداش مهاجم تیم شهرداری ماهشهر با 16 گل در صدر قرار دارد و به احتمال زیاد آقای گل این دوره از رقابت ها خواهد شد. محمد عباس زاده(نساجی) و شاهین مجیدی(فجرسپاسی) هر کدام با 13 گل در جایگاه دوم هستند.

برنامه کامل رقابت های هفته سی و چهارم لیگ دسته اول به شرح زیر است:

ماشین سازی تبریز- بادران تهران – ورزشگاه بنیان دیزل

روح الله شریفی – حمیدرضا افشون – سیاوش باقرنژاد – مجید محمدی – ناظر: رامین عرفانیان

نفت مسجد سلیمان – مس رفسنجان - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

محمدحسین زاهدی فرد – علیرضا ایلدروم – محسن سلطانی – جعفر ملکی پویا – ناظر: ابراهیم میرزابیگی - ناظر ویژه : فریدون اصفهانیان

فجرسپاسی شیراز- صبا قم - ورزشگاه شهید دستغیب شیراز

جواد محمدی – حسین مرادی – بهزاد پناهی – احمد محمدی – ناظر: کریم اصغرزاده

ایران جوان بوشهر- مس کرمان – ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

مهدی جبرئیلی – سعید زیبا – مرتضی شهریاری – رضا کریمی – ناظر: البرز حاجی پور

آلومینیوم اراک – اکسین البرز - ورزشگاه امام خمینی اراک 

محمدرضا منصوری فعال – صابر خوئی – علیرضا شهری – مهدی اجاقی – ناظر: رضا عبدوس

خونه به خونه مازندران – آینده سازان برق جدید شیراز - ورزشگاه هفتم تیر بابل

بیژن حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی الوندی – حسین زیاری – ناظر: حاتم بک پور - ناظر ویژه : محمدرضا فلاح

راه آهن تهران – نساجی مازندران - ورزشگاه تختی تهران

حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – محمدرضا مدیرروستا – رضا قاسمی – ناظر: یدالله جهانبازی - ناظر ویژه : زاهد بحرینی

ملوان بندرانزلی – شهرداری تبریز - ورزشگاه تختی انزلی

محمدرضا تارخ – اسماعیل احمدی – محمد شاکر – رضوان سرشار – ناظر: امیربهرام حسینی نقوی

گل گهر سیرجان – شهرداری ماهشهر - ورزشگاه امام علی سیرجان

علی صباحی – مهدی معماری – علیرضا مرادی – ایمان کهیش – ناظر: سعید بطحایی

 

انتهای پیام/

دیدار‌های هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار