معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

۷۵ درصد کودکان به پیش دبستانی نمی‌روند/ لزوم راه اندازی شورای عالی کودک

مسعودی فرید با اشاره به آمار کودکان پیش از دبستان از ضرورت راه اندازی شورای عالی کودک برای ساماندهی فعالیت‌ها خبر داد.

۷۵ درصد کودکان دوره‌های پیش دبستان را نمی‌گذرانند/ باید بسته جامعی برای آموزش پیش از دبستان در نظر گرفته شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب‌الله مسعودی‌فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره آمار نوآموزان پیش از دبستان، عنوان کرد:‌ نرخ پوشش نوآموزان در دوره پیش دبستانی 2 برابر دوره مهد کودک است و حدود 700 هزار نوآموز را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد کودکان دوره پیش از دبستان را شرکت نمی‌کنند، گفت: پوشش دوره پیش از دبستان در کشور 10 درصد برآورد شده است و هرچه نرخ افزایش یابد بازگشت سرمایه گذاری بهتر می‌شود.

تأثیر دوره پیش دبستانی بر نقش خانواده در تربیت کودکان

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه راه اندازی شورای عالی کودک می‌تواند مشکلات این دوره را برطرف کند، گفت: مهد کودک محلی برای ارتقای همه جانبه کودکان است و مواردی همچون حقوق شهروندی و احترام به هم نوع در این دوره آموزش داده می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید بسته جامعی برای آموزش پیش از دبستان در نظر گرفته شود،‌ گفت: بودجه آموزش کودکان طی چند سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش رشد قابل توجهی داشته اما سرانه‌ها و هزینه‌ها رو به رشد بوده و افزایش بودجه هنوز منصوب نیست.

وی درباره تأثیر دوره پیش دبستانی بر نقش خانواده در تربیت کودکان عنوان کرد:‌ حضور در این دوره نفی کننده نقش خانواده نیست هرچند حضور کودک در مهدهای کودک به اجتماع پذیری وی کمک می‌کند البته باید به سمت توانمندی خانواده‌ها پیش رویم و این موضوع نیازمند برنامه میان مدت و طولانی مدت است.

مسعودی‌فرید با تأکید بر اینکه در استان‌های کشور اجازه ‌آموزش محتوای غیرتأیید آموزش و پرورش نوآموزان پیش از دبستان وجود ندارد، تأکید کرد: سرفصل‌هایی برای این نوآموزان در نظر گرفته شده است که باید بر اساس همین مطالب کار پیش رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار