مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد؛

توسعه فرودگاه‌های کشور با هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

مه آبادی، گفت: در دولت‌ یازدهم بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی در کشور احداث و افتتاح شده است.

افتتاح 22 پروژه مخابراطی به ارزش 900 میلیارد ریالبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت‌اله مه آبادی، رییس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ‌های داخلی در حوزه ناوبری هوایی گفت: در حال حاضر تمام سوییچینگ‌ها در فرودگاه‌های کوچک کشور با استفاده از توان داخلی ساخته شده است و خوشبختانه در این زمینه مشکل کارشناسی نداریم.

مه آبادی با اشاره به نوسازی های صورت گرفته در صنعت ناوبری و فرودگاهی کشور گفت: ۳ رادار جدید خریداری شده تا جایگزین رادارهای فرسوده، به خصوص در فرودگاه مهرآباد شوند. همچنین قرارداد اورهال ۱۴ رادار جدید با فرانسوی‌ها منعقد شده که به زودی ال سی های این قرارداد گشایش می‌شوند.

وی افزود: با استفاده از توان داخلی و فرصت‌های پیش آمده پس از برجام، حتی با وجود تحریم های موقت موفق به نوسازی تجهیزات ناوبری و ارتباطی کشور شدیم و اکنون هیچ فرودگاهی در کشور وجود ندارد که طرح ناوبری در آن اجرایی نشده باشد.

به گفته مه‌ آبادی اکنون حتی در صورت بازگشت مجدد تحریم ها هیچ نگرانی در حوزه ناوبری هوایی وجود ندارد.

توسعه فرودگاهی با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

رئیس شرکت فرودگاه ‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به طرح‌های توسعه فرودگاهی در کشور، گفت: در دولت‌ یازدهم بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی در کشور احداث و افتتاح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه های ایجاد ترمینال و بهسازی باندها بوده است. همچنین تا یک سال و نیم دیگرر تمام باندهای فرودگاه های کشور بهسازی می‌شوند.

مه آبادی نوسازی باندهای فرودگاه مهرآباد را از جمله مهم ترین پروژه‌های این شرکت دانست و گفت: بعد از بهسازی باند ۲۹ چپ، باند ۲۹ راست نیز با صرف ۱۰۰ میلیارد تومان بهسازی و با رویه های بتنی پوشانده شد. این باند تا ۲ هفته دیگر بعد از اخد مجوزهای هواپیمایی کشوری افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: هنگامی که ما شرکت فرودگاه‌ها را تحویل گرفتیم، این شرکت فروپاشیده بود، اما اکنون شاهد رشد در سطح فرودگاه‌ها و نظام های ناوبری کشور هستیم.

گسترش مسیرهای هوایی

رئیس شرکت فرودگاه ‌ها و ناوبری هوایی ایران به گشایش مسیرهای نوی هوایی نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۴ مسیر جدید وجود دارد که از فراز ایران به اروپا می‌رود و با استفاده از جدیدترین متدهای ناوبری اداره می‌شوند.

مه آبادی افزود: این مسیرها مصرف سوخت و هزینه‌های عملیاتی شرکت های هواپیمایی را به شدت کاهش داده و همین مساله باعث ایجاد مزیت رقابتی در ترانزیت هوایی کشور شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظورافزایش ایمنی، بسیاری از مسیرهای منتهی به ترمینال‌های پرتردد کشور یکطرفه شده‌اند. این درحالی است که پیش از این هیچ مسیر یک طرفه یا مستقیم در کشور وجود نداشت.

رئیس شرکت فرودگاه ‌ها و ناوبری هوایی ایران به بحران ایجاد شده میان قطر و کشورهای عربی نیز اشاره کرد و گفت: در آن بحران آینده نگری و نگاه حرفه‌ای شرکت فرودگاه ها توانست مشکل را حل کند. ایران میزبان تمام پروازهای عبوری هواپیمایی قطر شده و از ایجاد یک بحرین دیگر در حاشیه خلیج فارس جلوگیری شد.

مه آبادی افزود: تلاش ما برای گسترش راه‌های هوایی تقدیر سازمان های بین المللی همچون ایکائو و یاتا را در پی داشته و اکنون مدیر راه های هوایی منطقه ای ایکائو ایرانی است.

وی در انتها خرید هواپیمای فلایت چک را نیز از دیگر دستاوردهای شرکت فرودگاه‌ها دانست که موجب قطع وابستگی خارجی در حوزه ناوبری هوایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار