«میراث آلبرتا» بر روی آنتن شبکه افق

مجموعه مستند «میراث آلبرتا» در 8 قسمت از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛«میراث آلبرتا» مستندی است درباره مهاجرت یا همان فرار مغزهای ایرانی به کشورهای غربی، مهاجرتی که گاه دائمی و گاه بسیار بلندمدت است و در حقیقت تربیت این نخبگان تا هنگامه کنکور و حتی بعد از دریافت مدارک دانشگاهی، نفعی برای کشور ندارد.

دو قسمت این مستند روایتی بود از تلخ و شیرین مهاجرت نخبگان به آن سوی مرزها و تحصیل و کار در دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی کشورهای غربی، برخی ها از کارشان راضی بودند و برخی دیگر فکر بازگشت به سرشان زده بود.

قسمت سوم «میراث آلبرتا» نیز در ادامه مستندهای قبلی در پی این بود که واقعیت های ناگفته‌ای را بیان کند و آنچه دیدنی است را به تصویر بکشد و حالا سری جدید این مستند در هشت قسمت برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

در این مجموعه با برخی از دانش آموختگان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های اروپایی گفت وگو شده و آنها از دلایل مهاجرت خود می گویند، اینکه چه امکاناتی در اختیارشان گذاشته شده و حالا چه دلتنگی هایی برای وطنشان دارند.

این فیلم اثر موسسه فرهنگی آرمان‌ مدیا و تهیه شده در شبکه افق، به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه کنندگی محمد حسین مددی است که طی هفته جاری و هفته آینده، شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:30 از شبکه افق پخش می شود.

تکرار «میراث آلبرتا» را می توانید روز بعد ساعت های 11:00 و 16:30 از شبکه افق ببینید.

انتهای پیام/

پخش «میراث آلبرتا» از شبکه افق

برچسب ها: صداو سیما ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار