ذوالقدر: مرخصی زایمان مادران کارگر از ۶ به ۹ ماه رسید/ محجوب: بیشترین بیکاری مربوط به جامعه زنان است

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تغییر زمان مرخصی زایمان برای مادران کارگر از 6 به 9 ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیده فاطمه ذوالقدر نائب رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، در دین اسلام به کار و تلاش اهمیت ویژه‌ای داده شده است، اظهار کرد: کارگران نیروی محرک جامعه هستند و خواسته‌های آن‌ها در فرودست جا داشته است.

وی افزود: استقلال ملی در گرو حمایت از کارگران است و علی‌رغم اینکه حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی چندسالی می‌شود که کلید خورده است، متاسفانه تاکنون هیچ نگاه ویژه‌ای به کارگران نشده است.

ذوالقدر با بیان اینکه زمان مرخصی زایمان برای مادران کارگر از 6 به 9 ماه تغییر کرده است، تصریح کرد: مسئله شیردهی کودکان زیر 6 سال زنان کارگر نادیده گرفته می‌شود و برقراری عدالت جنسیتی در دستور کار ما است.

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات زنان کارگر هستیم و باید این زنان به حق واقعی خود دست یابند.

در ادامه علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیشترین مشکلات ما در جامعه زنان کارگر هستند، اظهار کرد: متاسفانه ما در شرایطی هستیم که زمانی که به بیکاری می‌رسیم، بیشترین بیکاری مربوط به جامعه زنان است.

محجوب افزود: با تصویب مصوبات خود در مجلس می‌توان گفت که برای جامعه کارگری قدمی برداشته شده است.

وی بیان کرد: شعار حمایت از کالا و تولید ایرانی تا زمانی که به مقوله کارگران توجه نشود، محقق نخواهد شد.

 دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مشکلات بیمه تامین اجتماعی کارگران بازنشسته در دست کار است که به زودی رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی کارگران بازنشسته در آینده‌ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
***
۱۱:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر تصویب شده پس چرا برای اجرا به سازمانها و نهادهاابلاغ نمیشه؟؟؟
آخرین اخبار