حضور پر رنگ بخش خصوصی در رویداد فرهنگی _اقتصادی قم در لبنان

صالحی عارف گفت:برای برگزاری هفته فرهنگی–اقتصادی قم در لبنان تنها از۱۰ درصد ظرفیت‌های دولتی استفاده‌شده و۹۰درصد کار و هزینه‌ها با بخش خصوصی بوده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛هادی صالحی عارف در نشست خبری هفته فرهنگی – اقتصادی قم در لبنان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری برگزار شد،با اشاره به اهمیت ارتباط قم با جبهه مقاومت در لبنان گفت: این پیشنهاد دو سال پیش از طرف رایزن فرهنگی ایران در لبنان برای معرفی ظرفیت‌های استان قم ارائه شد.

وی علت انتخاب نبطیه را برای برگزاری این رویداد فرهنگی مرکزیت پایگاه حزب‌الله در این شهر اعلام کرد و عنوان کرد:پایگاه اصلی جبهه مقاومت و حزب‌الله در شهر نبطیه بوده و حزب‌الله در این شهر آزادی عمل بیشتری داشته و برگزاری هفته فرهنگی- اقتصادی لبنان باعث نزدیکی بیشتر ایران با حزب‌الله خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه را یک فرصت مناسب برای شناسایی بازارهای فرهنگی و اقتصادی منطقه عنوان و بیان کرد:14کمیته تخصصی با محوریت 40 موضوع برای اجرای این هفته فرهنگی – اقتصادی در حال فعالیت هستند و امیدواریم با معرفی کامل ظرفیت‌های استان قم بتوانیم هم‌ترازهای خود را در لبنان شناسایی کرده و برای سرمایه‌گذاری فرهنگی و اقتصادی به ایران دعوت کنند.

صالحی عارف از حضور گسترده بخش خصوصی در این رویداد فرهنگی – اقتصادی خبر داد و یادآورشد: برای برگزاری هفته فرهنگی – اقتصادی قم در لبنان تنها از 10 درصد ظرفیت‌های دولتی استفاده‌شده و 90 درصد کار و هزینه‌ها با بخش خصوصی بوده است.

دبیر هفته فرهنگی – اقتصادی قم در لبنان برگزاری یک رویداد فرهنگی با محوریت یک استان را برای نخستین بار دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم تمام ظرفیت‌های فرهنگی – اقتصادی قم را به‌خوبی ارائه داده و با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی این ارتباط را مستمر کنیم.

وی بخش اقتصادی را بسیار فعال معرفی کرد و افزود: حتماً یکی از دستاوردهای خوب برگزاری هفته فرهنگی – اقتصادی ایجاد تعاملات گسترده ایران و لبنان در حوزه صنعتی و بازرگانی خواهد بود که تأثیرات آن را با افزایش توریسم مذهبی و درمانی درآیند در قم می‌بینیم.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۴ کمیته تخصصی برای برگزاری هفته فرهنگی ـ اقتصادی قم در لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار